fredag 3 oktober 2008

...VAD HAR JAG GETT MIG IN PÅ...? Frågade Sabina.





Visst är det härligt med livet med alla sina bästa vänner runt om sig.

Den här veckan har gått jätte fort men vi har ändå hunnit mycket och det är mycket på gång också. I söndags hade vi en extra bevakningsträning, måndags hade vi lydnad, tisdags hade vi fast bevakning och lydnad, onsdags massa tvätt, torsdags lydnad med Jari och framtida plaeringar.

Det är faktiskt jätte roligt att ser en ung förare med sin unghund (9 månader) att göra så otroligt stora framgångar. Dom kör redan 1 km patrullstig med vind och ljud klockrent och vilken lydnad dom visar. Igår körde dom hela BH lydnaden rakt genom!!!
Plattsliggning med störning (en annan hund blir inkallat till sin förare 5 meter ifrån Jari) och han ligger kvar fast Fia är ca 20 meter ifrån honom. Det du, stolt kan man vara. Deras framgångarna imponerar väldigt. Kanoon jobbat Fia!

Stackars Sabina åkte iväg för att hämta sina hemvärnskläder och hade med sig sina två barn och även barnvagn...och ni kan tänka på, vilken chock hon fick... när hon fick alla kläderna. Det är ju massor. Det här ska hon försöka stoppa i bilen som redan var fyll...hahaa! Jag hade en liten skadeglädje om jag ska vara ärlig, det var synd att man inte var där och filmade henne. Hade hon ringt innan så hade jag varnat henne. Men nu fick jag ett samtal var hon undrare "vad hon har gett sig in på?"

Sedan har vi spikat fast en läger helg nästa månad och dessutom ska Nina, Lollo och Bubblis göra sin INTRO. Så närmar sig även TFU:n för flickorna. Så det händer massor det närmaste.
Jag ska iväg för vidare utbildning på söndag, Bubblis ska åka till Enköping och träna, Anna och Fia åker till Norge på lördag och träning för Anna på söndag, var Lollo ska hjälpa till. Sabina och Fia får träna lydnad och kanske även Lena.
Så någon stilla sittande grupp är vi inte.

Så, inga lediga helger den här månad och det ser bra svart ut med ledigheten ävennästa månad. Huh...!
Nu närmar sig även Niras löp och med den även parningen., Det sa bli spännande.

Men som ni alla kanse förstå så har vi en super grupp med massa ideer och många olika järn på gång och dessutom så otrolit roligt tillsammans.

På måndag ska vi träffas igen på Skara Bk för att köra lydnad, tisdag staben som vanligt...om inget händer innan dess.
Den 17-19 okt. ska flickorna göra sin INTRO och jag ska iväg med Nira den 18 okt. till Karlsborg. Så det är lite svårt att träna på helgerna än för att det är för mycket annat via hemvärnet på gång. Sedan har dom som sagt TFU:n och jag har UNHCR med Nira och Fia har Hemvärnet Ungdom!

Men nu ska ni alla har en jätte skön helg och jag vill önska lycka till Dan med
BH-prov och lycka till Anna och Fia i Norge. Och Lollo, kör försiktigt imorgon till ditt möte.

....lilla jag

Inga kommentarer: