söndag 5 oktober 2008

Fia är blondin, Delta är på väg hit, Anna o Lollo var i Skara , jag i skjutövning...

Nu har det hänt mycket igen som vanligt! Gästboken har haft "höststorm", Anna hämtade hem igen en vinst från Norge,Fia har blivit blondin,Bubblis har tränat i Enköping och är på väg hem med Delta, Dan var i Motala och fick två godkända hundar i BH-pov, Sabina "jagar" eller blir ""jagad av älgar, Lollo och Anna var i Skaras bevakning och Lena var på rymmen, Nina jobbade, Peter letade efter "en grön målad" Sabina mm, och jag jagade "blinda" trägubbar med pistol...! Qwerro son Atlas Dreams Ecco blev SG 5;a av 11 hundar i Kurikkala Finland idag av en tysk domare! Jätte grattis Kirsi för Eccos fina resultat. Och bäst av allt...PER HAR HAFT EN NY FLAMMA I SÄNGEN INATT...självaste NIRA...hahaa. Tack Per för att du tog hand om Nira.

Visst har det varit en härlig helg. Jag och några till var med på pistol utbildning och det kändes riktigt kul. Jag tyckte lite synd om våran unga instruktör för det kändes för min del att jag skulle ha hoppat från ettan till femman i skolan och försöka göra femmans matteprov med ettans kunskaper... vad blir det av det...?
Jaa-a, man kände sig kanska "töntig" med massa frågor och fick ha massa hjälp för att denna sabla pistolen var inte lika lätt för mig att hantera som det var till instruktören...undrar varför...?!
Men det funkade till slut. Sedan fick vi jätte god mat och därefter fick vi börja skjuta. Först 4 meter, sedan 5 meter, 15 meter och till slut 25 meter. Med lite strul med pistolen så fick jag mycket beröm om pricksäkerheten. Kanoon. Vi fick skjuta både med höger och med vänster hand. Jag fixade det galant, med mycket beröm.
Ha, vad stolt jag var över mig själv, för det trodde jag inte ens själv. Problem för min del är ju patrun ut. Har lite skavanker med höger armen som ställer till det men skjuta säkert kunde jag i alla fall, kul. Men flickorna, klipp någlarna innan...hahhaaa...! Det gör mindre ont...!
Men instruktören var så lugn hela tiden och hetsade inte upp sig en enda gång. TACK snälla du för en härlig utbildning. TACK även till Sten som var min moralisk stöd, så vi samarbetade hela tiden. Först i ösregn som sedan blev lysande solsken.

Anna och Lollo var på Skaras bevaknings kurs idag! Tindra hade gjort lysande patrullstig men fastnat på taggtråd på spåret, likaså som Lollo. Det var ju mindre bra.

Tack Lollo för det goda fikat här hos mig så överraskandes. Sånna överraskningar vilja ha oftade...hahaa!

Imorgon ska vi träna lydnad i Skara och på tisdag träffas vi på Staben igen.

Ha det så bra än så länge.





Inga kommentarer: