fredag 24 oktober 2008

Ibland är man såååååååå maktlös.....!

Den här veckan har varit väldigt jobbig. Mycket värk i kroppen och dessutom så har både Christian och Bubblis varit så otroligt sjuka. Som mor så känner man sig rätt så hjälplös och maktlös. Läkarna.... ja-o, vad ska man säga om dom... det känns säkrare att besöka veterinär än läkare i dagsläge. Båda barna har haft enorma magsmärtor och jag har inte hittat nåt som skulle göra deras tillvaro lättare. Kontaktar man läkare så får man bara höra " att det går över", ingen rådgivning, ingen smärtlindring eller något annat. Vad ska vi med läkare till? Till mig sade dom att "du har min fylla sympati" när jag kämpade själv med smärtorna. Vad glad man blir....! Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att den här kommande veckan ska löpa fritt för henne och att alla ska ha det bra.

Jag själv med Doris, Elenor, Peter, Oskar var på trevligt besök och pratade om räddningen den 19/02-2008. Vi gick igenom larmet, vad som är viktigt att tänka på, sjukvård, marktjänst plus mycket mycket mer.
Imorgon ska vi ha det praktiska övningen till det hela med killarna från Kinnekulle kompaniet. Hoppas att allt ska gå bra. Nira har börjat löpa och med det så väntar även parningen.
På måndag ska vi åter igen till UNHCR. Det ska blir roligt. Men nog snackat nu. Jag skriver efter helgen lite till och vill hälsa till alla en riktigt trevlig helg.

Inga kommentarer: