onsdag 15 oktober 2008

Tack mina vänner...utan Er hjälp hade jag inte kommit så här långt...sade Bubblis!

Joo, det är ju sant. Man måste ha en hel del hjälp när man ska göra olika saker med sina hundar. Man måste ha figuranter, spårläggare, låtsas domare, stöd, god samman hållning och så mycket mera. Ensamt kan det vara kanska svårt att lyckas på vissa träningar.

Igår var vi igen på staben och pratade om läget som sådant vad vi har gjort och vad vi vill göra fram över. Har kommit överens att alla ska får ha ansvaret över en träning växelvis för att vi "gamla" ska också får tillfälle att träna våra hundar. Det tyckte alla att det var en dog idè. Skönt, det här kan man kalla för god samarbete i gruppen.

Dessutom jobbade Anna och Lollo med spårövergångarna med Tindra och där hade tydligen Anna "simmat" i luften. Synd att man missade sådan föreställning. Dessutom så var både Robin och Per med igår. Kul.
Dom jobbade även med plattsliggning med störning. Jari och Dhiva två nio månadersvalpar och Into, Geran samt Tindra fick se galna förare att dansa runt dom hoppandes och kastandes kastrull lockar och rullande bollar och springande förare och jag måste erkänna att jag var väldigt imponerat över alla att dom klarade den sortens störning. Undrar vad hundarna tänkte om Er..??????
Sedan hade vi tandvisning och hantering med varandras hundarna.

Vi fikade lite smörgåstårta och bulle med dricka och kaffe. Bubblis ville tacka alla för all hjälp och har nu avslutat sin och Qwerros tävlings period. På tio månader så har dom gjort en fantastisk tävlings kariär;
LPI, IPO 2 och 3, TJH (FM) CACIB, SUCH, VA-3, BIR, bästa hane mm mm. Året innan hade dom redan gjort BSL 1,2,3 och IPO 1 och avelskorningen osv.
När Bubblis lärde in LP momenterna så var Lollo en guld klimp att ha med sin hjälp med ridhus och allt annat. Vilka vänner vi har i denna gruppen. Tack.
Och kan ni tänka er att när jag ställde ner drickan för att det ska räcka (5 liter) så började dom alla karva för fullt. Galna människor, men roligt har vi ju alltid.

ELIONOR: DU HAR VÅR TANKAR HOS DIG OCH VEGA...

Nu ska jag göra mig färdig för torg promenad med Anna och Tidra.

Och ha nu en härlig dag ala

Inga kommentarer: