torsdag 16 oktober 2008

Sura gubbar...det värsta som finns!

Idag har det varit som vanligt väldigt stressigt. Började dagen med att baka "karjalan piirakka" karelsk pirog och dom är ju bara så goda tycker vi.
Risgryns gröt i grovt deg. Mums, fast alla gillar ju inte dom.
Efter det så fick jag åka iväg till hv förråd för att byta ut vissa skor och kläder. Men som vanligt så är jag alltid för tidigt på plats. Sitta och vänta i bilen var ju det ena allternativet och det andra att rasta hundarna. Jag tog det sista först och ändå fick jag tid över. Körde bilen fram till förrådet och satt i bilen och VAU, jag fick livslevande "tv"-underhåll. Jag satt och kollade på en man som var ute med bara shorts på sig och försökte "knäcka" sig själv med massa armövningar på all sätt och vis under 20 minuter, sedan sprang han runt och lade sig ner och fortsatte med sin gymnastik. Jag bara tittade och undrade hur han orkade.?

Till slut stack han och jag fick komma till förrådet. Talade om vad jag ville och lyfte dom första skorna upp och visade att dom var felaktiga...fick ett svar med en gång..."det finns inga bättre"! Jahho svarade jag, hon kan inte ha dom! Han hade i allafall och flickan fick andra skor. Med nästa par var det likadant och med allt vad man skulle byta ut. Vad trött jag blev. Till slut kunde han TROLLA fram rätta skor men sedan skulle han böka om kläderna med. Jag blev irriterad och gjorde klart att "det är ingen mening att sy fast några märken, för att jag får komma snart igen".
Han var bara så fräsig hela tiden. Det är inte kul med sån folk.

Åkte hem med nya skor och gamla kläder. Här hemma har vi sytt fast märkerna till Bubblisens och Lollos kläderna och stackars Fia sydde fast hela ärmen på märket...! Hahaa, det hade varit häftigt att se Lollos ansiksutryck när hon skulle tar jackan på sig............hihii..........!
Men Fia bara skrattade och började om fast klockan blev för mycket så skickade jag henne till sängen och så får hon sy resten imorgon.

Sen HAR LEON BLIVIT 3 ÅR GAMMAL IDAG OCH HONOM VILL VI GRATULERA. HURRAAA LEON!!!!!

Hoppas att din första dag på nya arbetet har fungerat bra idag Anna!

Nu på fredag så åker Lollo, Bubblis och Nina till Karlsborg och gör sin INTRO där. Det ska blir spännande att få höra hur dom upplever det hela. Roligt och samtidigt kanske lite jobbit men väldigt lärorikt ska det bli för dom. Lycka till med er.

Nu vill jag bara önska er alla en riktigt trevlig helg IGEN.

Inga kommentarer: