söndag 26 oktober 2008

Bygga upp tält i stormen...ingen vidare bra ide...!

Vad sköööönt det var att vara i husvagnen igen.

Igår började vi dagen med TFU resande. Dom åkte tidigt och jag själv med Nira stack iväg till Ardala för en uppvisning med killarna angående eftersök. Vi var åter 5 där och det är alltid lika roligt att vara med killarna. Våran samarbete fungerar ju så otroligt bra. Jag vet vad killarna gör och dom vet hur jag agerar. Så ska det vara. Inget safs inte.

Efter det så åkte jag iväg med hundarna och med sönerna. Ställde upp husvagnen för vinter säsong och det var inget lätt uppdrag. Det blåste upp storm och tältet håll på att flyga iväg. Så där hängde vi på tältet och samtidigt försökte dom spika fast det. Innan dess så svor Crille för att bilen satt fast och det gick inte rubba husvagnen en millimeter. Den och bilen bara sjönk djupade och djupade. Men till sist fick vi allting i ordning. Fick extra besök av en kär vän till oss och det var jätte snällt av honom att komma till oss med lite breder som vi hade glömt.
Att sova i husvagn, det är livet för mig, man sover så gott fast det var sån storm och det skakade riktigt både i husvagn och i tältet. Men vad gör det...! Nu är det klart. Nu ska vi bara samla våra vännerna dit för en trevlig helg med lite roliga aktiviteter och kanske vinterbad. Kanoon.

Imorgon ska jag och Nira åka till UNHCR övningen. Vad kul ska det blir igen.

För övrigt så har det gått bra med alla i Ronneby och dom trivs bra där. Kanoon bra.

Nu får ni har det så bra igen. Och ....vi kommer på onsdag! Då ska vi fika nåt gott.
Ha det så bra alla än så länge, bilder kommer upp på tisdag kväll!

Inga kommentarer: