tisdag 30 september 2008

JARI HADE TURBO DRIVEN PÅ....NIRA EFTER...!

Stackars lilla Jari... att bli jagad av Nira 7.5 km i full fart hela tiden är nog ingat att hurra för...! Men skoj hade man. Helt om vändningar i luften i full fart var nog det roligaste vad jag har sett på länge. Att försöka springa ifrån Nira är inte det lättaste men säkert roligaste för en unghund. Han blev inte ens trött.

För övrigt så har vi varit i Hasslösa idag och tränat lydnad och även fast bevakning. Dom unghundarna som vi har i gruppen är jag väldigt stolt över. Dom är bara 10 månader och har gått så mycket frammåt med allt.

Fick träffa Into igen och jag tycker att han blir väldigt sprallig av glädjen när han får träffa oss på bevakningsgänget. Likaså där, så har det blivit en riktigt kosig kille av Into om man tänker hurdan han var första gången som jag träffade honom. Och snacka om Geran idag då... han hade full ös efter Fia idag som bara försvan hela tiden och på köpet även matte stack...!
Han sprang runt staben efter Fia och Lollo och sedan fick han leka med Jari och det tyckte dom båda att det var jätte kul.

Nu till helgen så åker Anna och Fia till Norge. Utställning där med Annas hundarna och sedan på söndag så har hon bevakningskurs i Skara. Jag själv ska till Skövde för vidare utbildning. Så det blir ingen träning med våran grupp.
...och ANNA...LYCKA TILL PÅ LÖRDAG...!

Nu ska jag tar det lugnt så vi får höras vid en annan dag!

Ha det så bra mina bästa vänner

Inga kommentarer: