söndag 28 september 2008

VILKEN DAG IDAG....! Och på tre månader 17 träffar + allt annat!

Idag har det hänt massor. På tre veckor har Qwerro gjort
TJH-CERT, Utställningschampion och idag IPO 2:an....!
JÄTTE GRATTIS BUBBLIS OCH QWERRO!
Dessutom tre av hans barn har hämtat kanoon resultat på utställningar. Grattis Le-Exas Ronja, Anemicos Divo och Dizzie!

För våran del så har det varit en hel dag i skogen. Vi har varit jätte många idag och haft många hundar. Dessutom fick vi även Jörgen dit som tar hand om våra hundarna. Tack snälla Jörgen!

Idag var vi Tomas E med sin hund Bruce, Lollo med Geran och Into, Thomas med Leon, Fia med Jari, Lena med Ghandi, Anna med Tindra och jag med Nira och givetvis Jörgen.

Vi började med spår för nästan samtliga hundar och som vanligt så tog Lollo spårövergångarna och jag patrullstigen med två figuranter. Dessutom körde vi även lydnaden genom med Jari och Tindra och som grädde på tårtan så körde vi genom även BH-prov lydnaden med Geran, Jari och Into och plattsliggning med Jari, Geran och Tindra.

På patrullstigen blev jag väldigt imponerat över alla hundarna. Dom tog vinden jätte tidigt och fick komma till figuranten och likaså så fick dom jaga ljudfiggen var vissa hundar tyckte om att gena via vatten fylld dike....! Deras förare tyckte att det var jätte roligt...!
Spåren gick ju kanoon bra med alla hundarna var dom tog sina föremål kanoon bra. Nira hade bråttom som vanligt och jag håll på att tappa kepsen flera gånger och Tomas fick kuta ordentligt bakom med "turbo" fart, men han är nog van med det i och med att hans hund har också turbo på....!
Vi hade en rejäl hantering med samtliga hundar och även bastjänst! JÖRGEN HADE HÄNDERNA FYLLA IGEN FÖR ATT KOLLA SAMTLIGA HUNDARNA och hade inget att anmärka. Skönt med hela hundar.

Våran dag blev kanska lång...hela 10 timmar...! Men vi hann ju så mycket och hade det så trevligt i skogen. Tack mina goda vänner, ni är guld värda.

Igår hade jag jätte trevligt med Elionor och Jörgen här hemma med vin och mat och härligt umgänge. Dom hade sin hund med sig som är 8 år gammal Golden tik och Jari bysade med henne riktigt rejält hela kvällen och Nira sa inget.

Men nu ska jag går och tar det lite lugnt och så ses vi igen på tisdag!

Ha det så bra alla

Inga kommentarer: