söndag 21 september 2008

...Nira blev bommat...! Dom blev rädda...hahaa!

Så har vi haft lite kul igen... och Rikshemvärnschef på besök...!

Tack Kinnekullekompaniet igen för en otrolig rolig lördag. Vad ska man göra utan Er? ...och Christian, vi saknade dig där...!

Vi började med lite bys på radiostationen men bevakande HV-grupp där, men vi blev kanska bestämt avvisande därifrån. Dom övriga var på "spaning" på ett annat ställe. Vi fick vänta en timme innan vi gjorde nytt försök. Då fick vi klä oss till "lokala poliser" och undrade vad dom sysslade med. Där hade vi Nira med oss och Rikshemvärnschef och tidningen hemvärnet som publik med Nils-Erik mm. Men det hjälpte inte, vi blev inte insläppta. Sedan hotade dom att tar oss till fånga om vi inte gick därifrån och var lite sura att vi hade hund med oss. Då sa till min kompis att ska vi låta pojkarna att få springa lite och kan du tänka dig VI LYCKADES! Dom sprang efter oss runt radiostationen...hihii! Dom började tappa tålamodet fullständigt.

Sedan åkte vi iväg till koket och där hittade jag Fia som "skadat" och även dom övriga ungdomarna som delta. Fick även jätte god mat. Och Nira fick massor som vanligt.

Efter maten så skulle vi igen på spåning!!!! Men den gruppen var ju samma som jag hade frågat om MAN HAR MATAT DOM MED SUR ÄTTIKA....!? Så dom var inte så glada att ser oss och jag lyckades tom tar kort på dom...! Dom var sura och arga och skickade oss rätt så bestämt bort därifrån mot vägen. Vi försökte övertala dom att släppa oss förbi men icke som icke. Sedan gick vi där på åker och kollade runt samtidigt som vi tog kort. Strax efteråt så kommer det ett gäng soldater och tar oss till fånga och där blev Anders lite sur. Mig vågade dom inte för att jag hade Nira i min hand och det blev att jag blev UTSKICKAD därifrån för att dom var rädda för hunden. Nira lekte bara med bollen hela tiden och var på gott humör...! Dom gjorde det lätt för sig att skicka bort hunden från fiendes sida. Men men, där blev det mycket diskutioner efteråt och HUNDEN ska vara med. Så kan det bli.

Pojkarna kom sedan tillbaka igen och det spelade ingen roll vad man en gjorde så tog dom det lättaste sättet...att avvisa allt, även sjukvården...ifrån sig. Killarna fortsatte med mera bys mot dom med promenader och med bilens hjälp och dom stackarna började vara rätt så heta mot oss. Träffade Elionor där med Doris mm och dom var ju också på byshumör. Hihii...roligt har vi haft...!

Träffade även Donald där och dat var jätte roligt att får träffa så många kända ansikten. Efter maten var jag tvungen att åka hem, men hade jag varit kvar så hade Nira haft riktigt roligt där...!

Nu väntar jag på lite mera info från våran grupp och återkommer sedan. Tack alla från en rolig lördag....!

Ha en bra söndag...KOLLA BILDERNA!!!!!

Inga kommentarer: