måndag 23 juni 2008

VILKEN UNDERBAR HELG!!!!




Har varit och tältat med mina flickor i en underbar natur. Vi har tränat massor med Qwerro, Nira och Jarii och alla har gått jätte bra. Vi har haft otrolig bra hjälp av goda vänner och helgen har bara stuckit iväg.
Bubblis tyckte att det såg nästan ut som vi skulle ha varit i Finland. Härliga naturstigar överallt, ute grillplatser, bad, strand bastu mm. Hade dessutom tur med väder med blå himmel och sol, då kan man inte begära nåt mer. Förra året var vi också på skyddsläger över midsommar och så blev den här midsommaren med. Träning och åter träning. Men när man har så super bra hjälp så är allting väldigt avslappnande och roligt fast det blir långa dagar. Nån direck trötthet kände vi inte.
Lilla Jarii körde vi igång också, och han gick bra. Fia fick köra både lek med figuranten och massor av lydnad med honom. Dom övriga hundarna gå framåt som vanligt.

Jag tror att Nira kan mycket mera än vad jag kan i tanken på att Michael har ju kört henne, så nu är det jag som får lära mig allt i stället....så slipper dom skratta åt mig....!

Att tälta med hundarna är ju inga problem, dom var väldigt busiga ute i det fria och tyckte att det var roligt att komma till en nu plats. I söndags innan träningen så fick hundarna bada först och det var jätte roligt för dom, men man får ju akta sina nävar och armar för deras lek blir så intensiv så dom tänker inte på var deras tänderna sätter sig fast....alltså är jag märkt av lillkillen...! Men jag var inte ensam om att blir "märkt". Det blev vi alla på ett eller annat sätt. Helgen slutade vi med pizza och skratt i goda vänners sällskap. Det här har vi inte gjort sista gången utan Bubblis har redan bestämt att hela bevakningsgänget ska dit och önskade att även hela Kinnekulle HV skulle åka dit samtidigt för hon skulle kolla på allas kondition...stackars dom...om hon får sin vilja fram! Dom kan aldrig ana ens vad som vänta på dom under den 5 km:aren!!!!

Nej, nu måste jag fortsätta här hemma igen så vi hörs alla och ses senaste imorgon.

Ha en bra dag
Niras matte




Inga kommentarer: