söndag 8 juni 2008

Undrar om vi var mer än 33 på festen.....?

Denna här helgen glömmer man inte av. Det har varit fullt upp hela tiden, massor av bad, lek, goda vänner och fest.
För skojs skull försökte jag räkna alla deltagarna på festen men det var inte lätt, dom var i rörelse hela tiden, 33 fick jag siffran att bli minst + 4 schäfrar, var tre av dom sjöng till Nira.
Christian ville fira sin systers födelsedag stort hemma hos honom och det blev stort och lyckad. Jag som en gamling där kände inte många men dom hade trevligt. Någon som vi saknade där var Lollo. Anna hade hjälpt Christian med alla förarbeten, handla städa hans välkänd kylskåp, skafferiet mm...och suckade flera gånger om att "ungkarlar"........undrar varför?
Det bjöds vällkomsdrink som blev succe både med alkohol och utan (ANNA HADE BLANDAT DEN) från början och massor av allt gott som Anna hade "kokat" ihop. Fick höra av många att det var den bästa festen med allt det goda och att det är inte sista gången som Anna hamnar där...kanske blivande FEST FIXARE YRKE???....hihii. Det skulle hon passa bra. TACK SNÄLLA ANNA FÖR ALLT DU GJORDE FÖR MINA BARN. Jag har två sånna här ÄNGLAR runt mig som gör livet till guld för mig och till mina barn. Dom är som sagt Anna och LOLLO . LOLLO KÖR VARJE VECKA TILL KARLSBORG med Bubblis och Fia. ..TACK SNÄLLA LOLLO...!Bättre kompisar får man leta efter...om man hittar...!
Hundarna hade väl hamnat i himmelsriket med all uppmärksamhet och mat som dom blev bjudna på. Lilla Jari skötte sig väl och gav upp med försöket att hålla sig vaken hela kvällen. Han somnade mitt i allt festandet...stackarn.

I övrigt har vi varit och simmat jätte mycket varje dag och det är roligt att ser hur hundarna orkar mer och mer...lilla Dhiva tog sig an simmtävling med sin pappa Qwerro, och det var värt att ses. Hon simmade långt ute i det djupa vattnet med sin pappa och försökte tar fast den flygande bollen. Jag hade aldrig kunnat tro att en liten valp orkar så mycket. Sen busade hon jätte mycket med Jari och Fia med. Nira fick börja bada igen efter fyra dagars uppehåll pga höglöpet och det var mycket stora vågor ute igår men det var inget problem. Dom plogade sig rakt genom allt och fast vågrna sköljdes rakt över dom med väldigt kraft så brydde dom sig inte.

Men vad det har varit varmt både ute och i vatten. Jag har nog aldrig badat så här mycket och så intensivt som nu. Härligt. Igår tyckte jag synd om Fia och Anna som fick står på utställningsplatsen hela dagen i den värmen. Men det hade gått lysandes för dom. Grattis!!!

Idag vet jag inte så mycket vad som kommer att hända, men tvätt kommer det att bli först, sedan kanske bad och tillslut träning, vi får se.

Nu önskar jag er alla en riktig trevlig dag

Niras matte

Inga kommentarer: