onsdag 25 juni 2008

FULL FART

Hos oss går det undan. Idag började vi tidigt med 7.5 km. Växelvis drag och lek. Efter det så var det dags att bada. Usch, vad vattnet är kallt, men hundarna känner inte det. Hos oss får man gå så långt innan det blir djupade vatten och jag måste erkänna att det var inte behagligt. Men dom fick sitt bad och massa boll lek. Efter det blev det statspromenad tills dom var nästan torra. Det här tog cirka 4 timmar. Komma hem och äta och så var det dags igen. Den här gången blev det åker spår med 5 föremål och lydnad. Både spåret och lydnaden gick jätte bra och det kändes riktigt bra.
Lilla Jari har kämpat ordentligt idag och jag är jätte stolt över framgångarna med han och Fia.
Vi fick lurat med oss även Peter med Dhiva och valparna tyckte att det var roligt. Stackars Qwerro har full show att hålla reda på sin ungar. Men jag uppskattar Qwerro jätte mycket med hans sätt att uppfostra dom. Han leker och i mellanåt säger han till när dom inte lyssnar.

Stackars Lollo är sjuk och jag tycker synd om henne...vi tänker på dig och saknar dig....!
Anna var här på sin dagliga besök och det blev en riktig härlig jordgubbs kalas med glass.
Nu är det faktisk tyst och lungt här efter dagens härjande. Imorgon blir det samma som idag och Karlsborg på toppen. HÄR FINNS DET INGA LOIJA HUNDAR men LOJALA . Här tränas det dagligen och kanska varierande saker som skydd, bevakning, styrketräning (drag), simning, spår, lydnad, ringträning, cykelträning och mycket mycket mer. Vissa saker kanske endast 2 gånger i veckan och vissa varje dag. Vi har även varit och fotat hundarna på statsparken idag. Det blev riktigt fina bilder.

Nu är jag trött och tänker går och lägga mig
Ni får ha det
Niras matte

Inga kommentarer: