fredag 13 juni 2008

Fullt ös hela veckan.........!

Nu är det fredag den 13:de! Jag vet inte vad man ska tro på..........

För våran del så har denna här veckan haft "turbo"fötter på sig. Först flyttade Bubblis, sedan var det skyddsträning, student, UNHCR, bal och Michael går ut nian med TOPPEN BETYG
16 MVG och 1 VG, dessutom fick han det bästa slutbetyget av alla killarna från hela skolan och det bästa poäng. Dessutom fick även han stipendium! Fia slutade åttan och hade kämpat till sig bra betyg. Det är inte alltid lätt att vara mamma och till lags för alla barn. För övrigt så fick Bubblis 2 stipendium med ett härligt belopp att beakta. GRATTIS GUMMAN! Bubblis fick hela 26 MVG och 7 VG... Vad lycklig jag är... Nu önskar jag att Fia ska kämpa till sig också nästa år en kanoon slutbetyg. Utöver skolan så har dessa barn hjälpat sin bror med renovering av huset och även tränat och tävlat med hundarna. Kan man våra lyckligare mor...?

Igår var jag på UNHCR övning med gubbarna igen och med oss hade vi Nira och Arko. Det blev mycket "förhandlingar" och tiden blev väl lite för långsam. Både Arko och Nira älskar att åka terrängbil och det är kanska roligt att ser hur smidigt Nira hoppar upp själv där men Arko och dom större hundarna får lite hjälp av killarna att komma upp! Där är det extra viktigt att killarna inte blir bittna av hundarna när dom hjälper till....! Killarna vill ju inget illa utan det är bråttom och dom lyfter lite på bakpartiet av hunden så denna kan komma upp till sin förare.
Tyvärr, så har många blivit bittna just exakt på det här momentet och det är synd för det ligger ju trots allt på hundförarens ansvar att lära hunden att hanteras...!

Dom här terrängbilarna körs ju kanska fort och jag skrattade igår när jag tittade på hundarnas balansering. Vad duktiga dom är.
Det hördes en bomb på nära håll, men det brydde sig inte dom här hundarna om. Det sköts mycket men det hände inget. Här arbetar man med folk från olika länder och som vi vet så gillar inte alla hundar av olika orsaker. Det kan vara räddsla, kultur mm och det gäller att man har psykist stabila hundar runt dom här människorna. Jag är stolt över dom här hundarna.

Nu till helgen kommer det att vara fullt ös än, men nästa vecka blir lugnade...tror jag...!

Nu får ni ha det så bra med alla student- och avsluttningsfesterna och FIRA in sommaren riktigt ordentligt....!

Niras matte

Inga kommentarer: