tisdag 3 juni 2008

Ni får inte bada....ni har inte fått lov.....strek lärarna på stranden til eleverna!

Igår stack vi till stranden tidigt på morgonen.

Träffade där massor av skolbarn som hade en temadag "vatten". Det var ju den exakta platsen på sånt och dessutom varmt och soligt. Man såg på barna hur gärna dom ville bada när dom jagade sina "insekter" och fiskar. Jag badade med hundarna som vanligt och dessa underbara
barn ville det med.
Lärarna stodde på stranden och strek till sina eleverna .....ni har inte fått lov att bada...., och vad gjorde dessa barn........dom doppade sig med alla kläderna på.......man såg riktigt hur "horna" växte på pannan.

Sen till slut efter många om och men fick dom lov...och det var ju nästan som man hade släppt kossorna på betet första vårdagen. Jag gick med hundarna på andra varvet till vatten och där var det en söt liten tjej som ville att jag skulle kasta bollen till henne, jag gjorde det och hoppsan, sen var det 7 ungar runt oss, som ville kasta boll. Det tackade mina hundarna. Bollen flög runt och runt till alla barna och stackars hundarna fick simma och jaga sin boll. Barnas glädje skratt och rop går knappt att beskriva. Dom hade jätte kul och hundarna var jätte nöjda efteråt.

Sen var det fotodags på Bubblis och Qwerro till tidningen.

På kvällen var vi och kollade på karnevalen här i stan med hundarna. jag är så stolt av dessa hundarna som är så lugna på sånna platser med massa folk och stök. Kvällen avslutade vi hos min son med härlig grillning. när klockan var 23.30 så var ute temperaturen +19 grader.

Nu ska jag iväg till badet igen och sedan blir det lång vägs körning.

Ni får ha det så bra
Niras matte

Inga kommentarer: