lördag 21 juni 2008

SVERIGE FRYSER..Ruotsi palelee...+11grader midsommarafton!

Nu vet jag inte längre vad man ska tycka om vädret. Igår skulle vi bara sitta ute och äta men jag måste erkänna att det var en plåga. Det blåste enormt kallt och man behövde inte tugga på måten för det gick med automatiken ...man frös så tänderna skakade... Men det var också en upplevelse. När jordgubbarna kom fram, då så jag att ...nu räcker det... jag går in! Konstigt nog så kom dom andra efter. Senare på kvällen så stack killarna till campingen och träffade där massor av gamla kompisar. Det var ju fest där som vanligt.
I övrig så fick Nira agera som en "provhund" för olika slags kläder för hund. Undrar, vad hon tänkte? Men hon var stilla hela tiden så fint och tillät oss att hålla på med allt.
Idag åker jag och Bubblis och tränar och ska tältta i kylan, undrar hur det går, det är ju ingen militär tält med kamin? Men, men, det är ju bara att bita ihop.

I övrigt så vet ni att vi har fått en ny plats för bevakning. Där har vi tillgång till toalett, kök, vila, teori, patrullstigar och massor av skog. Häftigt. Dessutom tillgång till en kunnig medhjälpare. Kanoon, det ska blir spännande. Där kommer vi även att ha våran nattövning. Vi kommer att starta där nästa tisdag ca 18.00. Har vi tur så kommer även en sjukvårdare att besöka oss med sina tips mm.

Nu ska jag börja packa ihop allt som ska med så man inte ska glömma bort nåt. Jag hoppas att ni alla mår riktigt bra och att ni får en lite finare och bättre dag än igår. (Jag menar värme...)

Ha en bra dag
Niras matte

Inga kommentarer: