tisdag 30 december 2008

VILKET ÅR...2008...FULLT ÖS!

Det här året har gett till oss både skratt, glädje, tårar och svett och ENORMT GODA VÄNNER!

Året började ju ganska stillsamt och sedan började det på att elda på. Bubblis startade sin tävlingskarriär med Qwerro redan i Januari och sedan dess så har vi inte haft någon lugn och ro här hemma. Om man kollar på hennes del så den första lediga helgen för hennes del blev först i december. Alltså massor av tävlingar och träningar. Men resultatet har ju varit också lysande för hennes och Qwerros del. Dom tog först LP 1 och fortsatte med utställningar med BIR, BIM, CACIB, BÄSTA HANE, VA-3 PÅ SVENSK SEGERUTSTÄLLNING, FM-HUND CERTET, IPO 2 OCH IPO 3 mm. TFU-G utbildning och blivit placerat med Qwerro som tjänstehunds ekipage i Kinnekulle.
....jag är EN VERKLIGEN STOLT MOR.
Dessutom har hon tagit studenten med kanoon betyg, fått körkort och dessutom egen bil. Allt detta på ett år!!!!!!!!!

För Michaels del så gick han ut som bästa kille elev från nian med kanoon betyg också och har kämpat hela året med sin bror med hans hus, som nästan är återbyggd från grunden på nytt. Kanoon jobbat killarna. Dessutom hade han ingen ledighet på hela sommaren utan ville tjäna pengar till körkortet och egen bil.

Fia har ju fått en egen hund och HAN ÄR HELT UNDERBAR individ. En Qwerro-son. Honom håller hon på att utbilda ny för fullt och får ser om vi kan får lite resultat nästa år. Kanoon kämpat Fia, dessutom har hon varit mycket ute med Anna på utställningar. TACK ANNA, DU ÄR EN HELT FANTASTISK PERSON. Hon är med nu på hemvärnet ungdom och tycker jätte mycket om det.

CHRISTIAN KÄMPAR PÅ MED HUS OCH BILAR. Och dom bitarna kan han. Och Arko har varit med oss på UNHCR övningar. JAG ÄR BARA SÅ STOLT ÖVER MINA BARN.

NIRA började sin del med räddningsaktion i Ullricehamn, var hon med hemvärnet hittade en person i sista minuterna vid liv. Det var en otroligt händelse, var man ofta tänker på. Personens kroppstemperatur var ju bara +24 C när hon kom till sjukhuset, men hon överlevde.
Sedan har vi haft en hel del övningar med nästan varje månad nåt inkl. brandsläckningen i Tiveden och en hel del UNHCR övningar, varit med i B-styrkan och avslutade med parning och på fjärje veckan av dräktigheten så var hon ute på eftersök igen men denna gången inte med så bra resultat. Personen hittades livlös. Nu är hon jätte stor och ska har valpar i mitten av januari, så hon ska på mammaledighet. Och ska återkomma till hemvärnet redan i mars.

För min del så har det varit jätte mycket iår. Jag har hjälpt en grubb blivande hundförare för att träna sina hundar inför cert-prov och dom alla som var med där på våra träffar som var långt över 400 timmar med cirka 40 träffar har fått sina hundar godkända. Speciellt att nämnda där är nog Anna som körde en AMERIKANS AKITA som första tjäntehund i Sverige av just den rasen. Där hade jag aldrig någon tvivel om hundens egenskaperna överhuvudtaget. KANOON ANNA, tänk vad stolt jag är över DIG OCH TINDRA. Även Niras son blev tjänstehund 18 mån. gammal. Vi hade en kanoon rolig sommar med våra träningarna och efter cert-provet så har två stycken gjort godkänt anlagsprov för FM hundsutbildning, var den yngsta hunden Dhiva (Qwerro-dotter) var endast 10 månader. Vad stolt jag är ÖVER DIG MED SABINA, som visar så stort och ÄRLIGT intresse för denna utbildningen. Och Tack Peter för att du alltid ställer upp för din fru!
Vi har haft Per med som förare till Nira, för att jag ställde henne åt sidan för att kunna hjälpa dom andra förarna med sina hundar, men det är nog ganska många som har redan glömt allt.
Per har varit en enorm hjälp på vägen för dom alla ihop med Peter som figuranter. TACK PER OCH PETER.
Vi har även fått hjälp av Elionora och Jörgen för sjukvårds delen på nattövningen, och det var guld värd. TACK, ni är HÄRLIGA OCH KUNNIGA MÄNNISKOR.

Sedan har vi ju ANDERS OCH CHRISTIAN! Jaa Ni två, vad ska jag säga om Er. NI ÄR TVÅ PERSONER SOM LYSER UPP VÅRAT LIV TILL ETT HELT OTROLIGT LYCKLIGT LIV.
Ni är alltid till hands där det händer nåt kul eller tråkigheter. Ni bara finns där. Det finns inte alltid sånna människor i ens liv, men jag önskar att flera ska får känna SÅDAN SAMHÖRIGHET till någon i sitt liv. TACK MINA UNDERBARA VÄNNER FÖR ALLT VAD NI HAR GJORT UNDER ÅRET!!! Livet skulle vara jätte tråkigt utan er två.

TACK VARE ER TVÅ, SÅ HAR VI FÅTT UPPLEVA DET GRÖNASTE GRÖN JUL I ÅR. Det var den HÄFTIGASTE händelsen av detta år!

Sedan vill jag TACKA HELA KINNEKULLE KOMPANIET FÖR ETT OTROLIGT HÄRLIGT ÅR TILLSAMMANS MED ER ALLA. TÄNK VAD KUL MAN KAN HAR TILLSAMMANS!

Nu vill jag bara önska till er alla
GOTT NYTT ÅR 2009

ps. alla nya och blivande hundförare, HOPPAS NI ÄR NÖJDA OCH STOLTA ÖVER ERAN NYA TJÄNST, det har varit många timmars slit där för eran skull! Jag har haft jätte roligt med er alla under tiden!

Inga kommentarer: