lördag 13 december 2008

Det goda får man aldrig ha för länge!

Helt blötslit blev det bara så tyst här hemma. Jobbit, tycker jag. Det finns inga ord som kan förklara, hur härligt det känns när det kommer vänner hit hemifrån. Man behöver aldrig göra sig till utan man kan vara den man är...
Det finns ingen avundsjuka utan en ENORM VÄRME OCH ÄRLIGHET. Man behöver inte heller AKTA sig på nåt sätt utan bara njuta av livet. Dessa personer är ju sånna som aldrig SÄGER ETT ONT ORD OM NÅGON . Alltså snokar och huggormar med inslag av djungel liv existerar inte där............! Rätt så skönt!

Förresten var jag med Fia hos läkaren i veckan. Hon har ju varit så otroligt sjuk länge med förkyllning och feber samt huvudvärk och slöhet.
Men åker man till vårdcentralen här så ska man inte räkna att får nån hjälp.
Det kommer en äldre kvinnlig läkare in som var välbekant sen tidigare besök där som har varit lika värdelösa. Berättade till henne om Fias problem och att det har varit några till som via blodsvar fått sina diagnoser, men hon hade minsant läst i läkartidning att det behövs inga åtgärder och gick för att hämta LÄKARTIDNINGEN för att JAG SKA LÄSA DENNA ARTIKELN. Haloo där, vi behöver inga läkare längre utan det räcker att vi LÄSER LÄKARTIDNINGEN. Jag blev förbannat;
Talade om för henne att för några år sedan var jag där för att jag hade enorm värk i axel och armen, denna läkaren bad mig att sluta röka för att jag ska blir frisk, jag slutade, men blev inte frisk fast en annan läkare ringde hem och sade att jag hade hans fylla sympati! Talade om för henne att jag i själva verklighet har två diskbråck i nacken var även två nerver sitter fast. Jag frågade henne om hon visste vem läkaren var? Nej´, det visste hon inte. DET VAR DU, sa jag till henne. Det är då konstigt att ni aldrig lär er. Till min andra dottern har ni orsakat livslång sjukdom för att ni nekade att undersöka henne. FÖRBANNADES VÅRDCENTRALERNA, vad ska vi har dom till.? Det får blir akuten även här.

För övrigt, SÄTT NER ER ALLA OCH TÄNK EFTER VAD NI HAR LOVAT FÖR NÅT TIDIGARE och VAR RÄDDA OM VARANDRA. Är det värt att missa allt? Det kan vara värt att hålla sina ord och inte låta vinden styra.

Nu vill jag bara ÖNSKA TILL ER ALLA EN RIKTIG SKÖN LUCIA OCH TREDJE ADVENT!

VAR LITE FÖRSIKTIGA NU NÄR NI TRÄFFAS MED ERA HUNDARNA, DET GÅR TYDLIGEN LUNGINFLAMATION OCH KENNELHOSTA I SKARA, VARA OCH GRÄSTORP mm, fick jag ett meddelande via gästboksinlägg.

Imorgon blir det kalas och kyrka!

Inga kommentarer: