lördag 27 december 2008

JAG NJUTER AV LIVET!























Vilket härligt liv man lever äntligen. Julen är ju förbi nu och massor av god mat med. Det känns rätt så skönt att komma till det normala livet igen.

Hos oss händer det alltid något som inte är ju så ovanligt äntligen. Har man hundar och ungar samt massor av goda vänner, så är allt möjligt.
På Juldagen bad jag Fia att fixa fruktsallad och det gjorde hon med glädje. Hon skalade och hackade och blandade olika frukter och sedan tyckte hon att salladen saknade extra "proteiner" och lyckades skära upp sin näve med minst 5 cm och minst 0.5-1,0 cm djupt....! Bråttom till akuten blev det rätt så snappt. Jag lade en fyra centimeter tjock bandage men blodet bara forssade rakt genom. Inte hade jag någon bil här hemma heller, så det blev lite panik, innan min son kom hit med bilen.
Raka vägen till akuten och där fick dom att göra, för att försöka kolla nerverna och senorna på det forssande handflaten. Massor av sprutor och två läkare samt sköterskorna. Fia hade rätt så ont men var ändå väldigt modig. Handflaten fick dom sy med sex stygn...! Dom två läkare var ganska skämtande läkare så dom fick hålla humöret uppe för Fia med sina berättelser, hur dom kunde även sy fest kavaj...den hade jag velat se...! Så lagom efter två timmar på akuten fick vi åka hem med order att INTE LYFTA, DISKA ELLER TRÄNA HUND! Dom två första var hon glad över men inte om hunden. Hon hade planerat så mycket. Så kan det bli!

För övrigt så har dom större barna varit och lyssnat på Scotts och berättade hur mycket folk det var där och hur bra dom var. Jätte skoj.

Sedan har vi kört igång träningarna igen, och det var verkligen härligt att komma ut. Man har ju bara ätit och jäst över Julen och det är ju ingen som mår bra av det. Så idag har vi varit ute med vännerna och spårat med hundarna och vissa har kört även lydnad. Så imorgon blir det Kinnekulle med falukorv-grillning och massa skoj.
Vi blev chockade idag när vi såg en viss trä att blomma som brukar blomma annars april månad...!!!! Vad förvarnade man blev.
Sedan har mina kära barn sett till att jag har fått handla kläder (jag har bara hundkläder). Det är ju alltid lika motigt att gå till dessa klädaffärer med massa folk runt om sig som bara tränger. Uch. Så nu kan jag inte ens tacka nej till kompanifesten heller med orsak att, jag har inga kläder på sånt. Men, men, det ska bli kul att komma ut, för det är ju inte ofta att man får mig att gå ut. Så nästa roliga händelse blir festen.

Vad som gäller NIRA, så ser hon ut som en RIKTIG FET JULSKINKA, hon var nog ganska rädd att vi skulle tar miste mellan ´julskinkan och henne...hon ville nog inte bli varken stekt i ugnen eller kokt i grytan. Stackars Nira, hon har ju så lånt kvar än. Men hon mår alldeles utmärkt.

Nu ska jag sätter mig framför TV:n och kollar om det kommer nåt roligt.

Ha en riktig bra afton alla

Inga kommentarer: