torsdag 4 december 2008

Tänk, vad en liten kram kan göra en så lycklig...!


När man sätter sig på morgon med kaffekopp i handen och ska titta på TV så kommer det en "liten" Jari efter natten och ska bara kramas för att han har inte sett mig på hela natten. Han pratar, kvittrar och kramas. Han måste bara får tala om, hur mycket han tycker om oss alla. Sedan hämtar han leksaker och försöker att få igång alla här hemma. Han är ju så helt underbar hund. Likaså som Nira, Arko och Qwerro. Alla ska ha sin uppmärksamhet och det får dom. Här hemma så smälter vi alla för hans påträngande kontakt sökande. Man bara flinar och hjärtat blir så varm.
Jag tror att många människor i sin ensamhet skulle mår bra av sån här uppmärksamhet.

Idag tyckte nog hundarna att jag var värdens dummaste och tråkigaste människa på jorden. Dom kom flera gånger och knuffade på mig, men utan resultat. Jag hade klippt 5 meter tyg till 15 meter och skulle förvandla dessa till gardiner. Det tog tid att sy och åter sy, stryka, nåla och åter sy. Puh. Vad dum man kan vara och samtidigt snål. Det hade varit mycket lättare att köpa färdigt men är man snål, så är man det. Jag tyckte själv att jag hade gjort en riktig bra affär. Köpte 5 meter tyg för 100 kr och fick 15 meter panelgardin av det. Billigt och bra. Men det tog också sin tid att göra allt i ordning. Det blev till slut rätt så bra resultat.

När det gäller Nira här, så äter hund som aldrig förr och är jätte kelig. Vill ha allas uppmärksamhet hela tiden. Så nu kan man kalla henne för KOTKAS ROS, för det är hon till oss. En helt underbar hund. Qwerro däremot är nog ganska sur på sin matte som bara jobbar hela tiden. Så han får tävla om sin mattes uppmärksamhet med hennes jobb. Stackars han. Nu till helgen så kommer det blir en hel del arbete hos min son. För Julen närmar sig trots allt.

Fortfarande så blir det ingen träning.

Nu ska ni alla får har det så bra igen!

Inga kommentarer: