söndag 11 januari 2009

Det är inte av maten man blir tjock av, UTAN SÅSEN...!

Stackars Nira har det inte lätt nu. Magen är ju iväg överallt.

Det finns så många frivilliga "barnmorskor" som vill komma hit, så det är riktigt roligt att hon är så omtyckt. En hel del vill också komma och titta på dessa små varelser. Från hemvärnet är ju killarna speciellt bjudna hit för att hon är trots allt "deras lilla Nira".
Nu står hon i min säng bara helt stilla och flämtar och flämtar. Jag tycker faktiskt synd om henne. Jag har tagit tempen på henne här ikväll och än så länge är läget lugnt. Jag ska tempa henne imorgon igen.

Tidigt imorse blev vi bjudna till frukost hos våra vänner och det tackar man inte nej till, fast det var bra tidigt. Jag gick upp så där kl 05.00! Det är ju skoj med våra små hyss!

Sedan har det varit full rulle igång igen som vanligt med allt. Planeringar på allt som ska sker här under våren och det börjar fylla ut almanackan rätt så ordentligt, men vad gör det, när det är till ens nöje och träning med dessa häftiga underbara människorna runt om sig. Det ska blir riktigt skoj att ser resultatet på oss alla efteråt.

Imorgon måste jag försöka börja komma ut igen efter febern och röra på mig. Det kommer säkert att blir väldigt tungt första gången, men jag ska inte ger upp.
Nira vågar jag inte tar längre på dom långa promenaderna men det finns ju andra här hemma som får röra på sig och kommer säkert inte att tacka nej till det. För övrigt så kan jag inte planera så mycket till denna veckan än, men jag kan garantera att efter denna veckan så är det fyllt ös igen.

Det är mycket på gång med hemvärnet också och det är riktigt häftigt att kolla hur deras hemsida utvecklas mer och mer varje vecka. Det finns en hel del att läsa där så går in och kolla

www.kinnekullekompani.se

Nu ska jag gå och lägga mig så GOD NATT MED ER!

Inga kommentarer: