tisdag 5 januari 2010

Om 57 dagar är Kenneth här igen och då är det nästa skyddshelg!

Vad tiden går fort eller...? Ridhuset är bokat som en backup ifall snön skulle envisas att ligga kvar. Det vet vi ju inte eller ska det blir översvämning istället????...vem vet!

Nira, Qwerro och Cairo väntar på honom, och just nu är Nira på veckorna hos min son och gör sällskap till gamle Arko (snart 9 år) och håller vakt där medan husse jobbar. Hon älskar det stället. Nira har gjort jätte bra arbete det senaste både i bevakning som i lydnaden. Jag är jätte stolt över henne. Fia har ju arbetat in korrekta aporteringar på henne och det märks att Fia har bättre tålamod vad jag har, för min del ska allting bara gå så snabbt som möjligt och inget krångel...men så lätt är det ju inte alltid.

Nu på söndag blir det träning igen och jag hoppas att denna förkyllningen ger sig nån gång så jag inte ska få bakslag. Det har jag inte tid med. När snön försvinner så då bli det mycket spår att komma ikapp med med alla hundarna. Så vi har lite att se på i framtiden.

KFÖ närmar sig också och hundarna ska bara vara så trimmade som möjligt!

Men som sagt om 57 dagar är det dags igen för oss alla. SKYDDSHELG MED KENNETH!!!!!!!!!!!!!!!! Nedräkningen har börjat!

Bevakningsträningar kör vi nu ofta!

Ha det så gott

Inga kommentarer: