lördag 23 januari 2010

GRATTIS CHRILLE PÅ FÖDELSEDAGEN IDAG...hm..du börjar bli gammal...!







GRATTIS OCH åter grattis, hoppas din dag blir kanoon fast du har krypit under min bil nästan hela dagen för att jag ska ha en fungerande bil. Tänk, vilka härliga barn jag har. Jag är såååååååå stooooooooooolt öveeeeeeeeeer doooooooooom!

------------

Idag har vi åter igen tränat i ridhuset! Min dag började redan kl 06.00 med frukost till min son för att han skulle hämta min bil och laga den. Direkt efter det så gick jag ut med Cairo och Qwerro. Vi gick längst med strandkanten på isen och det lät precis som åska under isen. Det kändes lite vidrigt men vi gick där som jag viste att vattnet under mig skulle nå högst upp till midjan. På vissa platser kom vattnet genom och det var en enorm dimma ute, men det var skönt fast kallt..-10 grader. När jag hade varit ute med dom 1,5 timmar så såg dom ut som "ishundar", helt isiga i pälsen och vitskägg...rätt så charmiga. Så Fia fick äran att stiga upp från sängen och möta mig med kamera.

Efter promenaden på isen så var det dags att åka till träningen. Åter igen var vi 27personer och 35 hundar!!!!!!!!

Det är ju många bevakningshundar med där och våran kompanichef har blivit en "stamkund" med sin hund. Jätte roligt att vi är så många från våran kompani där.

Idag har vi kört individuell träning med hund och utan hund, plattsliggning med hoppande förare som störning samt ringträning. Det deltag många olika raser hos oss och det är spännande. Idag har det varit både blandras, schäfer, malinois, collie, rottis, doberman, snautzer (tror jag det heter), leonbergen, allt ifrån 10 veckor och uppåt! Visst är det häftigt att så många vill vara med!!!!!!

Denna "lilla" IPO-gruppen är helt enkelt helt otrolig med sitt stora intresse. Och vilka UNDERBARA MÄNNISKOR ALLA ÄR. Vi har det så jätte roligt tillsammans alltid och hjälper varandra väl. Fikat funkar också kanoon bra.

...lite spänning fick vi sedan på hemvägen...! Polishelikopter var uppe i luften och poliser överallt sökandes i skogen... först trodde vi att det var nån som hade förvirrat bort sig men det hade visst hänt rån i Skara och det var dessa rånare som dom jagade. Lite annorlunda händelse.......!

---------

Imorgon ska vi till Högkullen och träna lite bevakning samt umgås med grillningens hjälp...inte alls dumt! Det kommer några dit som kan. Bubblis ska till bevakningsträning med Cairo istället.

---------

Nu ska jag ha det trevligt med mina barn och vi ses imorgon!

Inga kommentarer: