torsdag 14 januari 2010

Mischalands Qwerro 14-01-2010, TACK QWERRO att du VARNADE OSS...! Du räddade nog livet på oss!








Vilken härlig dag det har varit idag. Lagom kallt (varmt), soligt och glada hundar. Tänkte redan tidigt imorse att jag skulle ta en riktig rejäl promenad med hundarna för att Bubbla satt i skolan och jag passade hennes hundar.

Jag åkte till skogen och gick där med dom nästan två timmar och pojkarna fick använda sina hjärnceller med uppletande av pinnar som jag kastade bakom granarna samt upp på grenar osv. Dom sprang glatt och hade jätte roligt där i det djupa snön. Men jag tror att dom hade kunnat hålla på hur länge som helst.

Efteråt ville jag åka och titta på våran badplats. Det var is så långt som ögat kunde se. Jag raskade ut och gick jätte långt med dessa två busande hundar där. När vi var ca 150-200 meter från stranden så stannade Qwerro till och började skaka (frysa...), jag tyckte att det var konstigt men jag vände mig tillbaka mot stranden. Efter tiometer därifrån så sprack isen under oss.... vad rädd jag blev! Detta måste Qwerro har känt på sig och det var tur att han reagerare så för jag vet attan inte vad som hade kunnat hända annars med oss. TACK QWERRO FÖR VARNINGEN! DU RÄDDADE NOG LIVET PÅ OSS...!

Jag brukar alltid varna folket att inte lita på isen och så gör jag själv samma missta, hur dum kan man vara äntligen...? Jag tror att jag fick en riktig bra läxa och ska inte tar mig så långt ut igen utan ska hålla lite närmare stranden.

Men vilka vackra naturbilder jag fick och samtidigt på dom skuttande och springande hundarna.

Senare på eftermiddagen åkte jag till Kvänum och träffade Mats och Ingegerd med Rocko där och hade en riktigt trevlig eftermiddag med dom. ...och mera promenad i snön samt lek med pinnar på åker istället med Rocko som tyckte att det var riktigt kul. Tack Ingegerd och Mats för allt!

Bubblis och Michael åkte i sin tur till Göteborg och tittade på Frölunda match. Sedan ringde hon hit och var överlycklig efter Frölundas vinst. Jätte roligt att göra nåt annat än bara hålla på med hund...!

Nu på söndag ska vi träffas igen på ridhuset och dit kommer det massor med folk igen. Våra härliga och goda träningsvänner............!

Ha det så gott

4 kommentarer:

Winter och Umza sa...

Bra att du reagerade över hundens signaler!! Tänk vad djur kan känna...

Min mamma berättade alltid för mig om schäfern Ria som hade väckt henne och mina äldre syskon ur en eldsvåda på undervåningen i deras hus. Skedde faktiskt i Lidköping på 60-talet och fick rubriker i tidningen. Undra om det är hennes varma berättelser om denna hund som har gjort mitt val av ras. Jag tror det...

Nira skriver sa...

Säkert! Min drömhund var Collie förut för att en collie raddade mig från isvaket, när jag var tre år?

Jag tyckte att det var så konstigt att han som har sån enorm päls kan frysa...det såg så ut... men varför vände jag mig, det vet jag faktiskt inte,men hundarna lämnade mig inte ensam nånting efter det. Det var en äcklig känsla när man började tappa fotfästet...!

Han måste ha känt detta långt innan för att han stelnade så på isen och ville inte fortsätta!

Han räddade livet på mig, Cairo och sig själv. Vilken underbar hund. Hade vi ramlat där så hade vi aldrig klarat oss, så fruktansvärt långt ute var vi.

Kram Tuija

Winter och Umza sa...

Ja, hua.....tur att han reagerade och att du såg det och gå aldrig mer ut på isen längre än vattnet är till knähöjd!! Riktigt tur att han var med!

Nira skriver sa...

Jah har lovat till mig själv att lyssna på mig själv igen och mina varningar till alla andra.

Jag ska inte gå så långt (om jag inte ha badkläder och bastu...)!

Vi ses imorgon, och LÄR ER ALLA ATT LÄSA AV SIGNALERNA FRÅN HUNDARNA!

Kram Tuija