söndag 24 januari 2010

FULL TRÄFF I KINNEKULLE IDAG ...jag tror att vissa slutar röka frivilligt, hihii!!!

VILKEN UNDERBAR DAG TILLSAMMANS MED UNDERBARA IPO-TRÄNINGSVÄNNER! Man behöver inte alltid köra lydnad mm, utan man kan också ha skoj i skogen!!!!!!!!!!!!

Tidigt imorse sprang jag till fönstret för att kolla av väderleken ute. Vi skulle ju till Högkullen och ha kul där med lite annorlunda dag och då hade vi beställt givetvis sol. Men det var molnigt (suck!!!), vad besviken jag blev. Men, det snöade inte så det blev Kinnekulle i alla fall. Och trots allt kom det solen fram lite senare.

BILDERNA SER NI PÅ NIRAS HEMSIDA! http://www.qwerro.se/Nira
Kolla första sidan under NYHETERNA och klicka på KINNEKULLE 24 januari!
(Om det inte finns tillgängliga än så håller dom att laddas upp) Det blev kanoon bilder som var både roliga och vackra!

Vi var Ingegerd, Mats, Maria, Anders, Fredrik och lilla Oskar samt jag. Utav hundarna var det Umza, Eddie, Qwerro, Rocko, Winter. Jag lovar att det blev kanoon dag. Upp i backen (skidbacken) först och tömma lite av krafterna samt massa snö och nedvälta trä och grenar, gjorde inte våran väg lättare heller. Men vi kämpade på riktigt rejält och till slut nådde vi målet. Där kom det nästa problem fram... låset ville inte öppna sig, men Anders hade varnat mig innan, så jag hade låsolja med och till slut så lyckades vi.

Men vilket arbete vi kommer att ha innan vi kan börja vara där...det är fullständigt oframkomligt!

Mats satte igång grillen medan vi övriga körde bevakning med ljud och vind med våra hundar. Jag kan garantera att varenda husse och matte var rätt så möra i kropparna efter skogssprånget i djup snö, när dom fick figurera till sina egna hundar. Men kul hade vi. Mellan figurantarbetet så satt vi och hade det bra samt åt grillade korvar UTAN korvbröd. Vad gott! Fast svenskarna har ju inte lärt sig än att äta korv som korv, utan dom vill gärna ha det äckliga, degiga bröd med. Usch!! Sedan fortsatte vi lite till med bevakning.

Efter bevakningen och korvgrillning var det dags att börja tar sig till bilarna innan mörkret föll. Vi skulle ta en lättare väg ner utan denna backen men tyvärr så var inte denna stigen gångbar så vi vände tillbaka och åkte med arslet ner i backen istället (några av oss) och hundarna blev helt tokiga! Visst var det ansträngande att gå i snön så jag gav ett förslag till Maria att vi kan väl tralla och gå här en vecka, så är vi i bikini form snabbt innan badsäsongen, men hon bara skrattade. Anders i sin tur konstaterare att "det är nog dags att sluta röka...!" Mycket bra ide, tyckte jag, jag ska plåga er så ni frivilligt lägger av med rökningen (skratt). Det här var ju bara början till alla roligheterna!

Nu vill jag bara TACKA ALLA MINA UNDERBARA VÄNNER FÖR EN RIKTIGT HÄFTIG ANNONLUNDA DAG!!!!!!!!!! Och särskilt tack till våran kock Mats!

Vi ses på lördag på Skara Bk kl 11.00

Inga kommentarer: