söndag 31 januari 2010

IDAG HAR JAG OVANLIGT LUGNA HUNDAR... lite bilder på Eranthis Arko 31- 01 2010 (om två veckor 9 år)







Idag har jag gått med hundarna i djup snö 1,5 timmar! Det finns ju några som säger att man kan bygga upp musklerna på hundarna på det sättet, men jag undrar... hur bygger man BORT bilringarna och FETTET från gamla kärringar???????????????? Tror ni att det skulle hjälpa att raska i snön, hmmmmmmm, värt ett försökt iallafall!

Det är som sagt jätte kallt och mycket snö överallt. Just nu tycker jag att det räcker med all snö och vill att våren ska ta över... samma tanke säkert hos många.

Jag ska snart åka iväg till Tidaholm och hämta hem Bubblan efter markstridsutbildning. Hennes kära hundarna är bra trötta nu efter dagen och kommer inte att ställa till det på nåt sätt... fast det brukar dom inte göra heller, Cairo och Qwerro är HELT FANTASTISKA HUNDAR!

Nira har varit mer vild än tam idag. Först har hon gått med Cairo och Qwerro i snön och jagat dessa killar och sedan Arko. Hon är en riktig järntant. Arko är snart 9 år och en piggelin till hund. Christian tog en boll och kastade den ut till åkern och Arko efter. Han hittade inte bollen och det resulterare att Chrille fick leta och gräva medan Arko kollade av och väntade på husses vinst... hihii, det såg faktisk rätt så roligt ut... smart hund!

Nu önskar jag till er alla en härlig dag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder!
Vart har du dina bilringar???
Maria

Nira skriver sa...

...runt magen så klart (skratt), det är väl ändå konstigt eller???
Först är man mager, sedan pyttande mage och till slut bilringar...! Levet är hårt eller???
Kram Tuija