fredag 29 januari 2010

ÄNTLIGEN FREDAG!

Helgen närmar sig... Härligt, för imorgon ska vi träna igen och har jag förstått rätt, så blir vi jätte många igen. Kanoon kul! VILKET HÄRLIGT IPO-GÄNG!

Niras son Eranthis Canto (Poliisikoira Hugo) åker idag iväg till Norge från Finland. Han ska på vidareutbildning som lavinhund tillsammans med två andra polishundar med sina förare. Tero, vi är jätte stolta över ditt arbete med Hugo!
Det här är jätte stort för oss och är jätte roligt att för följa denna utvecklingen.

Mera om Eranthis Kennel kan du läsa här: http://www.eranthis.se


Idag ska jag fixa en del av min bil efter olyckan och sedan är det besiktning...det gillar jag inte, alltid lika nervöst! Bubbla ska jag köra till Tidaholm och därifrån samåker hon med en annan till kursplatsen. Markstridsutbildning, det hade varit häftigt att vara med men hon får gå den först och tala om sedan hur det var, så jag tar mer än gärna hand om hundarna istället och tränar med gänget imorgon. På söndag om vädret är bra, så ska jag ut med Cairo och Qwerro på långvandring.

Nira är hos Chrille och vaktar huset och pyser med Arko där. Det stället älskar hon och vaktar med hela sin själ. Jag skulle inte vilja bråka med henne där. Nu är Nira snart 6 år gammal och det syns inte på henne. Hon rör sig lika lätt och är jätte ungdomlig fortfarande. För ett år sedan hade hon ju sina tio valpar och när valparna var 3 månader så gjorde hon soldatprovet med mig, alltså gick 30 km på 7 timmar. Fast hon gick inte utan drog mig hela 3 milen. Om hon var trött efteråt??? NEJ, DET VAR HON INTE, utan när vi kom hem, så var det full fart igen. JÄRNTANTEN!!!!!! Den här promenaden kanske vi kan göra med gruppen eller???? Alla 30 hundar med sina förare ut på promenaden...det hade väl ändå varit häftig syn!

Nu vill jag önska lycka till Bubblan på utbildningen och till er alla andra, VI SES IMORGON, GLÖM INTE AV KORVEN, Övriga fikat har jag med!

Ha det så gott

6 kommentarer:

Kicki sa...

kom in på en fika vettja! Kram Kicki

Nira skriver sa...

Du trodde väl inte att ni skulle kunna undvika mig!!!!!!!!!
Jag kommer om det är jag som kör!
Kram Tuija

Kicki sa...

Men köp med fika!

Nira skriver sa...

neh he, då blir man fet......!

Kicki sa...

öööö..va...nu tänkte jag på dig..inte på mig....hör av dig innan... du är inte rädd för smitta då?

Nira skriver sa...

...jag tänker på mig också...