torsdag 3 december 2009

Bjärsjö på lördag....lydnadsträning på söndag!

Om vi har en ledig lördag....nejdå... endast i drömmar! På lördag ska vi iväg med kompaniet till skjutövning och där brukar det vara så jätte trevligt med gubbarna. Ska även försöka lägga lite spår till Nira där. Sabina skulle också med så då är vi två som ska få kämpa. Jätte kul. Bilder från rekryteringen/tomteparaden hittar ni här;
http://www.qwerro.se/Nira/traning/julparad09


Att det närmar sig andra advent är ju skrämmande, men samtidigt också glädjande för att våren kommer ju närmare oss så vi slipper det här mörka h..tet! I och för sig så har det varit ett par dagar minusgrader ute och torrt så det känns riktigt bra. Jag hade väl velat tar mig ut men min kropp vill inte riktigt idag att vara med (har haft lite ont i hjärtat). Få hoppas att medicinen ska hjälpa snart annars blir det sjukhuset istället. SUCK!

På söndag så ska det blir hårdträning på IPO-lydnad för att Kenneth har bestämt sig att Nira ska tävla på Ipo då eller skydds 1 i Finland! Vi får se hur långt vi kan komma. Ronderingarna, släppandet och inkallandet sitter ju redan på henne så han tyckte att det var dags ... jag som inte är någon tävlingsmänniska... och hela programmet körde jag ju första gången i förra helgen! Ja,jaa...det kanske är Kenneth själv som får tävla med henne...hihii!

Att ha hundar som kan fungera på olika områderna är ju helt fantastisk. Som för två veckor sedan kanoon skyddsarbete och förra helgen drog hon skrinda med tomtemössa och skägg 3 timmar med olika barn sittandes i skrindan, likaså som sin son Cairo. Qwerro fick drag skrindan på paraden istället.

Nu saknar jag alla mina vänner både på kompaniet och IPO! Men som tur är så ses vi till helgen. Jag pratade med Kenneth och han ville hälsa till er alla.

Ha det så gott nu

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,hoppas du mår bättre,vi ses på Söndag! Kramar Kicki Och Niklas

Winter och Umza sa...

Det är klart du ska tävla!!
Vi peppar dig - hela gruppen:)
Nu längtar vi till våren, ljuset, och Kenneth. Hälsa tillbaks!