söndag 13 december 2009

Hmmmm...Nira är klar för IPO 1

Måste jag verkligen går och tävla henne på ettan??? Jag har inget större intresse och då fick jag frågan att "varför har du tränat upp henne då?" Vet ej, jag tycker att det är kul och ungarna kan ju gå och tävla upp henne istället... Men ibland ska man vara tyst! Okay, hon gjorde kanoon skyddsarbete sist med Kenneth med klockrena släppandet och allt annat. Nu körde jag hela lydnadsprogrammet och inte ett enda tugg på aporterna och snabbt ut samt lika snabbt in...SKITKUL! Så nu har jag väl inget att välja än att gå och tävla. Spåret, lydnaden, skyddet klart...rondering med 6 skjul. Det är ju Nira, denna vilde f....n! Visst är hon jätte duktig och kan verkligen överaska en alltid. Kul att ha en sån hund. Lika kul att hennes valparna är lika duktiga med allt. Lilla Ciara hade kört apell lydnaden klockrent idag, så lilla Camilla...du kommer inte heller undan!

För övrigt så körde vi igen med 10 ekipage lydnad på klubben idag och igår hade vi spårträning istället! Full fart hela tiden. Man ser hur alla ekipagen går framåt och när man ser hur dessa hussar ler upp med hela ansiktet när dom har lyckats så blir man bara så otroligt glad inombords. Riktigt roligt.

Bilder hittar ni här från veckan http://www.qwerro.se/Nira/traning/ipotraning50

Sedan kom det frågan upp om bevakning, så vi har fått lov att åka och träna bevakning samt får hjälp av kompaniet samtidigt. Vi ska bara kolla på datum när det passar till oss alla. Har vi tur så blir det 18 ekipage där. Jätte spännande! Det är alltid några som fastnar för den här typen av träning och då blir det mera ekipage till Hemvärnet. Det tackar vi för.

Alltså, vi har haft en mycket bra träningshelg med våra hundar! Men någon Lucia har jag inte sett...GOTT!

Ha en härlig TREDJE ADVENT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tuija, det klart du ska tävla! Jag kan följa med som vattenhämtare, handukstorkare, uppvärmare, stöttare och hejjare!

Maria

Nira skriver sa...

Ni är väl allt för goa´(skratt). Kul ska vi allt ha eller????

Ses igen nästa vecka...jag är lite orolig över Winter och dig, SUCK!

Tuija