tisdag 15 december 2009

VIT I BACKEN...äntligen!

Vilken överaskning för hundarna imorse. Vi är ju inte bortskämda med snö här hos oss utan jäkla massa vatten istället. Jag var bara tvungen att tar en extra lång promenad med Qwerro imorse. Både han och jag njöt av den lilla kylan och snön som knappt täcke backen, men vad spelar det för roll, vit var det i allafall.

Just för närvarande har vi en sjungande hanhund och den andra otrolig nyfiken pga Nira. Det är ju tur att inte manlig folk beter sig så, för jösses...vi skulle ju aldrig få sova om den ena efter den andra mannen skulle sjunga och vråla där ute på stora bostadsområderna. Vilket liv det skulle bli...tänk själva på följerna med taggarna upp att det här är min tjej och håll er på avstånd...! Hmmmmmmmmm, kan inte någon göra en film om det...hade nog varit rätt så spännande att se det (skratt). Skämt åt sidan...

Nu i veckan börjar jag lite med Julmat och annat. Lite lätt bara. Träning ska det bli också, men det kommer att ske på söndag istället. Då ska vi träffas hela gruppen igen på klubben och jag kommer att finslipa lydnaden med Nira. Sedan på mellandagarna får vi tar en mer ansträngande träning för att "träna bort" all julmat eller? Då få det bli Kinnekulle med Bevakningsträning och OG Borås med BH/IPO träning istället.

Lite glädje att tänka på:
- nästa vecka den 22 dec vänder det med mörkret...ljusare tid börjar...
- om tre månader, börjar badsäsongen för mig och Nira, Qwerro, Jari och Cairo
- om knappt tre månader kommer Kenneth igen
- alla HV övningarna/träningarna kommer igång igen
- och jäkla massa roliga IPO / HV träffar

Ha det så gott

4 kommentarer:

Kicki sa...

Snälla!kan vi pricka in en dag som jag är ledig??

Kristin sa...

Hej!

Jodå, vi har det bra.. och nu har vi ju fått lite snö också.. Atlas är toppen nöjd! Hoppas att ni har det bra och hälsa familjen :)

Kramar Kristin och Atlas

Kristin sa...

Hej!

Det är bra med oss, och nu har vi ju äntligen fått lite snö också, Atlas är nöjd :)

Hoppas ni har det bra, och hälsa familjen.

Kram Kristin & Atlas

Nira skriver sa...

Jag ska försöka ...tycker synd om dig annars...har ingen att retas med (flin)