fredag 11 december 2009

TACK GODE GUD att HUNDARNA INTE SKADADE SIG!

Vissa dagar ska man bara inte gå upp.... Körde bil imorse som vanligt och hade Bubblans båda hundarna i bilen (Cairo och Qwerro), mycket trafik utanför skolan och strängsler, alla ska givetvis först och bråttom..bråttom! Bilarna som körde före mig stannade pga alla skolungdomar som skulle över vägen och bilar var parkerade på båda sidorna samt en klantarsle som skulle köra om bilen bakom mig när mötande trafik kommer. Resultatet för henne var att köra på mig eller blir mosat själv... hon körde på mig bakifrån. Det small rejält, hundarna satt bak i bilen och som TUR VAR, SÅ TRÄFFADE HENNES BIL DRAGKROKEN. Detta var räddningen för hundarna, annar hade det gått illa med båda hundarna. Jag fick jäkla ont i huvudet och är lite stel så jag får väl kontakta vårdcentralen för säkerhetsskull. Hundarna blev väl riktigt väckta den här morgonen...tror jag..jag med!

SKAFFA ALLA HUNDÄGARE EN BIL MED DRAGKROK....det kan vara räddningen vid olycka!

Ha det så gott

----------

Mina två vänner får går tunga steg idag med sin kära vän. Det är fruktansvärd att måste ta detta tunga beskedet och låta sin vän få somna in för evigt. Men när hon vaknar sedan i hundhimmelen, så har hon inte längre ont utan på dessa gröna ängar kan man springa fritt utan smärta och få träffa sin syster samt andra hundvännerna. Livet blir ju så mycket godare för dom alla utan smärta!

VI TÄNKER PÅ ER MARIA OCH ANDERS!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack tack! Det börjar lätta nu.Lilla Umza ger oss inga alternativ:)))Maria

Nira skriver sa...

Det är skönt. Lilla Umza kommer nog säkert att dela med sig både tårar, svett och glädje med all hyss som hon kommer att hitta på (skratt).
Ha det så gott
Tuija

Nira skriver sa...

Det är skönt. Lilla Umza kommer nog säkert att dela med sig både tårar, svett och glädje med all hyss som hon kommer att hitta på (skratt).
Ha det så gott
Tuija