måndag 10 november 2008

ÄNTLIGEN ÄR QWERRO HEMMA!

Vad skönt det var, att får träffa Qwerro igen. Lika glad och slickig som vanligt. Denna glädjen som han visar med hela sin kroppshållning kan man inte undvika att ser att han var nöjd. Jari blev helt stollig här hemma när han fick ser sin pappa igen. Det är helt underbart att dessa hundarna kan umgås med varandra på ett sånt extremt fint sätt. Dom lekte med varandra och sedan satte Qwerro igång att jaga mattor och bollar här inne och vi bara skrattade åt honom. ...inte var han tyst heller...!

Däremot med sorgen i hjärtat så ser jag att Bubblis är kanska sjuk fortfarande. Hon äter mediciner men allt är ju inte okay. Blodet i avföringen har ju inte slutat än och magsmärtorna. Nu imorse så fick hon åka iväg till sjukhuset igen för att kolla upp saker och ting och får lite rådgivning. Tack och lov att hon fick riktig läkarhjälp nu.

Igår så var det 3 stycken som hade klarat av certprovet. Grattis till er.

Jag var med Fia i Skara igår så hon fick köra lite lydnad med Jari. Det ser riktigt bra ut men som sagt så är Jari en unghund och kan visa lite pekfinger till Fia emellanåt. Det speciellt när han hittar på lite hyss och Fia går i skratt....!
Då har man jätte skoj på lydnasplanen. Men det är ju bara att kämpa på.

Idag har jag anmällt flickorna till HV mötet på onsdag så glöm inte av det!

Nu ska jag sticka till tandläkaren snart så Ni får har det så gott än så länge!

ps...JAG ÄR SÅ ÖVERLYCKLIG ATT QWERRO ÄR HEMMA...!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: