söndag 9 november 2008

Lugn veckoslut!

Den här helgen har jag inte gjort nåt! Kanska skönt att tar det lugnt ibland!!!!!!!!

Jag skulle varit med som spårläggare på certprov men pga olika anledningar, så blev det två deltagare mindre där och med det också två spår mindre! Hoppas att alla klarade sig där. Dom hade ju kanska bra väder.

För övrigt så kommer Qwerro hem tillfälligt och det ska blir riktigt skönt och roligt att får krama gubben. Vad man saknar honom jämt. Här hemma har vi ju en Qwerro son och man ser vad lika dom är i sättet. Full fart dygnet runt. Han jagar sin boll runt hela lägenheten och hämtar massor av leksaker som man ska antingen kasta eller dra med han. Gör man inte det så börjar han att hoppa upp i famnen på en och nästan stoppar den leksaken imunnen. Vad äckligt. Han håller på att aktivera sig hela tiden. Man kan bara skratta åt honom. Kvittrar gör han med.
Går man ut till skogen med han, så springer han lätt 7.5 km lätt i full fart och visar ingen trötthet utan bägaran om mer aktivitet syns i hans ögon och i hans kroppshållning. Massor av kamp har han och det är ju lovande på skyddsarbetet.

För övrigt så närmar sig Niras parning med full fart nu. Om några dagar. Då ska hon får träffa sin Don Juan....! Spännande.
Det kommer att hända kanska mycket nästa veckan. Det är FM mötet på onsdag och Skara Bk:s medlemsmöte på torsdag och dit ville dom att det ska komma mycket medlemmar, för att det gäller tydligen om klubbens fortsätta aktivitet och överlevnad. Men det är ju så mycket prat där om alla människor och dom kan ju inte hålla sams och med det kan det vara jätte svårt att fortsätta. Hoppas dom kan lösa sina problem nu. MAN KAN JU ALLTID FIXA EN "VÅRA VÄNNER" aktivitet med roliga inslag av lek och god mat sedan. En riktig härlig dag och kväll FÖR ALLA medlemmar och INTE bara för hjälpande folket. Det är ju där som man kan får nya HJÄLPANDE människor att blir delaktiga i verksamheten. Jag är glad att jag bara är en "glad betalande" medlem och behöver inte bryr mig så mycket om deras problem. DOM HAR JU KLANTAT TILL SIG OCH SKADAT VÅRAN FAMILJ OCH HUNDARNA EN GÅNG TIDIGARE och det är ingen därifrån som skulle har haft KURAGE att höra av sig på ett eller annat sätt. Skitsamma, jag kan inte glömma av hur mycket glas det fanns i bilen hos hundarna och hur dom blödde i tassarna eller hur illa man skötte bevakningskursen den gången och framförallt cert provet! För min del så kunde jag bara tacka Gert för sin insats, när jag skulle köra upp Nira. För jag kan lova att jag var bra misstänksam men fick otroligt bra hjälp av Axel och Åke i Mullsjö och även Ewa-Maria samt stöd av Gert och Kinnekullekompaniet för att orka fortsätta med att utbilda en hund till. (Nira). Men hon blir nog den sista hunden härifrån. Det finns så många unga människor som jag tycker att man ska uppmuntra att köra upp sina hundar och i och med det, så blir det mera krafter också.
Jag tänker ofta, och mycket, om händelsen bakom oss och har svårt att kunna förstå det hela, men nu är det dock några år sedan som det hände och kostade en hel del för våran del, men samtidigt har man också fått en läxa att "tänk före innan du ställer upp för andra", fast man är nästan lika dum än och ställer upp, men endast när vissa personer frågar om hjälp!

Nu ska vi försöka att ser framåt trots allt och jag tycker att alla på brukshundsklubbarna ska hjälpa varanda och dela på sina uppgifter och ser till att alla nya får det bästa hjälpen som går att får. Och att dom blir värdigt mottagna av dom övriga och framförallt av styrande folket där och av deras medhjälpade. Man ska inte behöva får höra att" vad ska du med den där till???" Speciellt när man har en valp på 8 veckor i sin hand och kommer på besök till klubbarna.

Nu ska jag ut till det mörka och trista vädret med hundarna och hoppas att får ser LITE AV SOLEN!

HA ALLA EN TREVLIG DAG OCH VÄLKOMMEN HEM QWERRO!

Inga kommentarer: