onsdag 28 maj 2008

Visst är det härligt att LURAS...!

Luren drejeri hihi
Ibland har jag fått höra att "lita inte på henne"...nej... man ska inte alltid lita på mig!
Jag har ju åkt på samma nitor som ni med hjälp av en domare Göran och Niras utbildnings ansvarig Axel. Jag gjorde allt för att vända Nira åt det hållet som jag hade blivit tillsagt och kunde inte förstå varför hunden markerar åt andra hållet.....! Fastbevakning! LITA PÅ DIN HUND, fick jag höra, annars behöver du ingen hund!

Joo du minä kära vänner, det såg jätte roligt ut igår...!
Fia kämpade riktigt ordentligt på fast bevakning för att "vända Geran åt rätt håll", när han som första hund började markera bakåt! Det såg riktigt roligt ut.
Sedan likadant med Anna och Tindra och även Lollo med Into!
Och sedan ropar Fia att "gröna gubben" är ju där bakom oss, och såg fundersam ut...hihii!
Till slut vände alla förare sig åt det hållet som hundarna markerare. Så kan det bli!

I övrigt gick vi patrullstig med vind och ljud!
Där hade vi massor av orienterare som "extra" hjälp. Våran egna figuranter blev exat lika rädda som orienterare när dom fick ögon kontakt med varandra...ganska komiskt... och dessutom var poliserna ute intill oss med sina hundar, så gott om störningar hade vi. Titta på Lollos sida så ser ni lite bilder.

Nira och Qwerro var inte med igår för vi hade badat igen 2 timmar och cyklat en halv timme, så dom fick stanna hemma.

Ha det så bra
Niras matte

Inga kommentarer: