måndag 12 maj 2008

Får man vara så stolt mamma...?

Idag har det varit så kallt ute så man frös! Men värmen i mitt hjärta gjorde mig ändå så varm. Fick höra idag hur mina vänner har varit på utställning i lördags. Skoj för dom, för vi var i kyrkan istället för konfirmation, även min far, fast han knappt kunde stå på bena för hans dåliga hjärtans skull och för denna allvarliga cancers skull, hemskt, åka hem till finland och får veta att man ska åter cancer behandlas med tjocka sprutor rätt in i magen.................
Jag mår illa av tanken, när jag tänker på pappan. Tänk, hur han får lida...!

Men mina barn gör mig sååå lyckligggggggggg. Lilla Fia har börjat sin prao på campingen idag och var överlycklig när hon kom hem. Hon hade fått stå i kassan och även ta emot kunderna på reception, jätte duktigt. Hon fick även städa och hade fått massor av beröm. Hon kan, det vet jag.
Dessutom började även Michael att arbeta på campingen idag. Lika så där, jätte bra arbete och även han var jätte glad. Bubblis har också redan fixat arbete på kontoret på ekonomi sidan och fått en jättefin lägenhet. Det är bara att hoppa högt. jag är en jätte stolt mor.
Ibland får man känna hur folk pratar om ens hundarna och ens familj, men vad gör det, när man har så gulliga ungar och härliga hundar och framförallt lojala vänner, tack mina vänner, jag tänker på er varje dag, för ni gör mig till en så lycklig människa. Det är bara så "synd" att ni alla har börjat var sin utbildning, för man ser er alltför sällan nu. Fast jag är så stolt över er, för att ni jobbar med era hundar. Vi måste nog fixa en liten trevlig "grill-afton".

Nog med allt nu, ha det så bra, jag saknar er mina vänner, gamla som nya!!!!
Niras matte

Inga kommentarer: