fredag 30 maj 2008

TFU

Hej allesammans!

Jag har varit igår i Skara och kollat på deras utbildning där med 10 hundar. Det är ju alltid roligt att ser olika utbildningar. Fick där igen det samma frågan som jag fick av Karlsborgs gänget om TFU:n! Panikslagna hundförare som inte pga olika anledningar kan vara borta 1 hel vecka hemifrån! Det hade inte jag heller kunnat när mina barn var små. Men den tiden fanns ju nåt som hette TRE HELGERS UTBILDNING, och det var mycket lättade för mig att genomföra.
Jag gjorde slutprovet först och TFU:n sedan.

Har nu pratat med Stefan och han har lovat undersöka möjligheterna på nytt! Så jag återkommer med besked så fort som jag får reda på nåt.

Fick träffa en från insats-styrkan igår och han ville gärna komma till våran träningar och jag har välkomnat honom och han ska äventuellt tar några mera med sig. Ni alla är ju hjärtligt välkomna till träningarna så blir det mycket roligare för oss alla, samtidigt lär ni också läsa av olika hundar.

Jag hoppas att det här kan lugna ner er lite. Vi väntar på Stefans besked!

Ha en jätte härlig helg
Niras matte


Jag har fått ett brev från Stefan nästan med en gång (tack Stefan E). Han har skickat vidare mitt brev till dom Högre makterna. Där begär han snabb och positiv svar tillbaka ang. TFU:n.
Det känns skönt att han ville lyssna på oss och vill det bästa till er alla som vill bli hundförare.
Vi väntar på svar.

Inga kommentarer: