onsdag 6 augusti 2008

Äntligen hemma!

Nu har vi landat hemma för den här sommaren. Visst har vi haft det kanoon bra hela sommaren och det känns riktigt bra.
I finland bodde vi på en skidanläggning som var super bra. Vi hade en så kallad "lyxstuga" där och det märktes mycket väl att man var i Finland. Standaren på stugorna är ju helt extrem. Det finns öppen spis, vedeldat grill, bastu och allt annat för 12 personer. Ett jätte stort hus i två våningar. Mina kompisar hade hyrt detta och vi hade det så otroligt trevligt där. Jag vill verkligen tacka kennel Atlas Dream för sin gästvänlighet och dessutom blev vi bjudna där ALLT, boendet, maten och allt annat. Vilka människor. Jag tackar dom för allt och hoppas att får nån gång återgällda allt. Bubblis bodde som vanligt med Anders och Susanne och hade det så bra med dom. Så där är det också att tacka för att dom tog så bra hand om henne.
Vi fick åka den här gången med Silja-Lines nyaste båt Galaxy. Den var något mindre än Europa men trevligare. Fia tyckte att det gungare något ett tag men det började ju att blåsa, men det gick bra ändå. Hemresan var hemsk, det regnade, blåste och det var mycket trafik. Så det tog 7 timmar att komma hem. Och jag kan lova att jag var trött. Hade inte en tanke på nåt annat än sängen.
Igår var vi på våran träningsplats åter igen men det var inte många där. Lollo är ju på TFU:n och Anna jobbade och Per var på "rymmen", så vi körde lydnad där med Qwerro, Dhiva och Jari.

Nu ska jag börja tvätta alla "skitiga" kläderna och sedan blir det lite vila och från och med imorgon är det järnet med samtliga hundarna igen,

Nu får ni har det så bra

Inga kommentarer: