lördag 16 augusti 2008

Lydnadsprov för FM-hund i Karlsborg

Så här i början vill jag GRATULERA 3 ekipage FÖR GODKÄND LYDNADSPROV FÖR FM-HUND...
BUBBLIS MED QWERRO
LOLLO MED GERAN
NINA MED WISKU

Jag själv har klantat till det lite idag. Trodde att det inte skulle bli någon övning för att så många deltagare inte skulle vara med och det pratades om skjutövning istället. Men fick ett samtal på eftermiddag var man undrare "om det hade hänt nåt" för att jag inte kom!!! Gissa om jag blev förundrande...?
Vi pratades vid om fattade kanska snabbt att jag hade missuppfattat. Så kan det hända ibland när man inte lyssnar tillräkligt bra. ...finska öron...! Men samtidigt var jag väldigt lycklig över det här samtalet från Christian och även från Anders för att dom bryr sig om mig...! Dom här två från hemvärnet är verkligen guld värda att ha. Man blir varje gång så glad när dom hör av sig. Men nästa gång har jag lovat att vara med oavsätt vad dom än gör...jag får väl vara kocken då om inget annat.

I övrigt så har det varit en väldigt stressig dag. Köra dit och hit och rasta hundar och handla mm.
Hela eftermiddagen har jag varit hos Sabina och Peter och blivit bjuden där EN KANOON GRILLKVÄLL MED JÄTTE GOD MAT. Tack Peter som var kocken. Under tiden som Peter lagade mat så lekte Simon med Dhiva och Jari. Och på nåt konstigt sätt så blev alla väldigt BLÖTA...undrar varför...?det var ju jätte skoj att jaga vattenslang. Dom håll på nog över en timme och vi bara skrattade åt dom alla.

Sedan har Peter inhandlat en "hatt" idag för bevakningsgruppen...! Det ska bli riktigt roligt att se ansiktsutrycken när han stoppar den på nåns skalle för att bevisa nåt extra för just den dagen........hihii...!

Anna och Fia har också varit på äventyr idag. Att dom orkar köra alltid så långt.

Nu får ni alla ha en bra kväll!

Inga kommentarer: