tisdag 26 augusti 2008

Åter igen besök av Skaraborgsgruppen!



Det är alltid lika roligt att får besök av Nils-Erik! Han har ju så otroligt lugnande effekt. Han ser så glad ut när han kommer mot oss alla med ett leende
på läpparna och alltid så hövligt hälsande. Samt alltid har han nåt roligt att informera till oss. Den här gången mycket information om TFU:n och om HV UNGDOMSGRUPPEN var man kan har hund med sig. Så nu är det bara att börja informera ungdommarna och börja samla ihop alla som är intresserare.

Som vanligt så har vi tränat idag och haft mycket individuell träning med alla och där kommer man framåt hela tiden. Valparna är kanska ivriga och vill jobba hela tiden. Geran och Lollo har varit jätte duktiga idag med både spår och vindövningar.
Lena har fått jobba med sin rottis...och fått hemläxor!

Fia har suttit i träd och virrat hundarna rätt så bra. Vissa har varit som "Emils hönor när dom var fulla" ...alltså snurriga...! Dom visste att vindfiguranten var där men kunde inte fatta var nånstans. Dom sprang runt det stackars trät innan dom tog henne och vad arga dom var på henne att hon satt i trät...! Kanoon.
Geran och Lollo fick jobba där med vinden och Lollo satte jag fast för att hon köpte inte två kanoon markeringar. Det var faktiskt roligt att hålla fast i Lollo när hon inte såg det som jag såg...hihii...! Jag tror att Lollo skulle äntligen hade "tjänat" att bära "rosa hatten"...klant arsle... mössa.HAHAAAAAAAAAAA!

Sedan körde vi med individuell ljud och där tyckte Qwerro att det var skoj att släpa kärringen efter sig i skogen i jakt efter ljudfigen.

Sabina skulle inte komma idag me kunde inte låta bli utan kom dit med lilla Kevin iallafall. Kanoon Sabina jag är stolt över dig...Kevin är ju bara två månader!

På toppen fick vi besök även av trafik poliserna. Dom var där med en tack tavla
till staben för gått samarbete. Häftigt.

Nu ska jag gå och lägga mig och imorgon ska jag fixa ungdoms intresse anmälan för hemvärnet!

Ha det så bra alla

Inga kommentarer: