fredag 15 augusti 2008

hmmm... jag undrar hur många hade pissat på lingon och på blåbären i skogen...?

Så har man varit i karlsborg ikväll. Nöjet där hade jag att vara figurant direkt från starten. Skojigt att ser reaktionerna. Mellan varverna och i väntan på hundarna ägnade jag mig att smaka på skogens deligatesser. Halv färdiga lingon och tillg hälften torkade blåbär. Väntan blev lång ibland och då kom tankarna ikapp mig ...undrar vem alla har pissat på dom här bärerna...? jag ville inte ens tänka!
Dom gick att äta och smakade så där.......!
Sedan fick man höra det ena efter det andra hemska upplevelse om mina vänners TFU:n. Man blir så arg när man får höra hur dom har blivit behandlade där och vilka sträck upplevelser det har varit.

I övrigt så har Fia kört med Jari idag, och vilken härlig lydnad dom hade. Med denna hunden har Fia helt fria händer att göra vad hon vill med honom. Härligt.

I övrigt så körde dom hela lydnadspasset och även spår. Där en av deltagarna lade ett spår som inte ens hennes egen hund hittade. Det resulterare att 3 hundar inte kunde lösa det spåret och hon själv kunde inte komma ihåg hur hon hade gått. Men vi letade fram själva i allafall slutföremålet. Så här kan det gå ibland. Mysko tyckte vi men man kanske lärde sig nått om det också.

Ursula lyste som vanligt där. Hon är en super människa. På lydnaden och på skotterna skötte sig nästan alla riktigt bra. till Geran vill jag ger en extra poäng... han log helt stilla. Bra jobbat Lollo. Den här hunden hade vi missat om vi hade gått efter vissa andra som "kastade" bort honom innan. Jag är jätte stolt över er alla.
Niras son Wisku är ju jätte duktig på allt. Bra jobbat även där. Och titta på Qwerro som inte har varit med på över en månad och jobbade så bra. Kanoon.

Nu ska jag gå och natta mig och jag hoppas att ALLA ska GRATTA LOLLO för FÖDELSEDAGEN. HIPP HIPP HURRAAAAAAAAAAAAA LOLLO och JÄTTE GRATTIS. Hoppas att du får en riktigt bra dag.

Vi höres

Inga kommentarer: