onsdag 30 juli 2008

Staben igen

Så har våran tisdag träning gått förbi. Vi var inte många där för att Bubblis är utan hund och arbetar, Lollo hade ont i huvudet (åska...?), Per likaså och Annas hund Tindra fick vila efter helgens slit. Alltså vi blev Nina med Wisku, Fia med Jena och Eva, Nisse, Jörgen (som tog hand om Bubblisens bena), Elenor (som moralisk stöd), Anna hade fixat jätte god fruktsallad med glass och jag.

Vi träffades i den hettan redan kl.13.00 och jag gick iväg för att gå spår till isku och Jena. Med spåret gjorde vi likadant som sist men utan åkerspår. Sedan körde vi patrullstig. Jag hoppas att min hjälp var till hjälp! Vi får ju hämta olika alternativer till våra hundar för att får allting att fungera...lite där och lite här...och sedan anpassa det till olika individer!

Jag pratade med Elenor och Med Jörgen om fortsatta samarbete och det har dom tackat JA-till. Kanoon. Så nästa gång tillsammans med dom så blir det mera sjukvård både för oss och till hundarna. Jätte härligt, för det behöver vi alla otroligt mycket så vi kan känna oss säkra om det skulle hända nåt.

Nu på torsdag åker jag iväg med mina barn igen och återkommer hem nästa vecka. Den här gången utan hund...det känns lite konstigt! Så tisdag träning nästa vecka kommer att bli kl 18.00 för dom som vill. Lollo kommer att åka iväg till TFU:n och JAG ÖNSKAR HENNE LYCKA TILL DÄR...vi väntar med spänning om din rapport när du kommer hem!

Nu får ni har det så bra så ses vi och tar det lugnt i hettan!!!

Inga kommentarer: