söndag 13 juli 2008

TÄLT...TRÄNING...strandbastu...grillat...SOL och LYCKLIGA GATAN 153 var det...!

Nu har vi kommit hem från våran intensiv-veckan. Det har tränats minst 2 gånger om dan och det har gett resultat på lydnaden mm. Vi har haft mycket god hjälp och det gör att träningen gick framåt ...speciellt för Fia och Jari! Jari har fått köra mycket ringträning, lydnad, lek med trasan mm. Fia har fått honom i skall nu och fått honom att rondera dessutom klättra över A-hindret. Dom har fått mycket bättre kontakt med varandra.

Michael körde lydnad med Nira och det såg riktigt trevligt ut. Aporteringen fungerar jätte fint med dom...jag är lite avundsjuk, för hon jäklas ju med mig men inte med honom! Sedan var det mycket skyddsträning och där hämtar man både framgångar och även "bakslag". Men så är det ju med all träning. Ena dagen är hunden "jätte dyr" och kanske dagen efter "jätte billig".

Det har varit väldigt intensiva dagar men samtidigt givande. Vi har som sagt tränat två gånger per dag, sedan kommit till campingen och grillat, badat hundarna och även varit på strandbastu. Varje kväll har Michael sprungit 7.5 km med Nira... och jag fattar inte att dom orkar! Men jag måste erkänna att sista dagen var hundarna bra trötta mentalt så det var bara att åka hem med dom. I övrigt så har hundarna sovit så gott om nätterna, fast vi har sovit i tält men jag tror att dom trivdes bra där. För mig har det varit jätte roligt att får umgås med barna på ett annat sätt utan data och spel samt TV. Promenera på kvällarna och titta på härlig natur och sitta på "ljugar" bänken och grilla. Väldigt avslappnande.

Idag så tror jag att vi behöver att tar det lungt men redan på måndag och tisdag är det full rulle igång igen.
Dessutom ska jag försöka komma till tvättstugan och tvätta kläderna. Pratade igår med Lollo och samtidigt fyllde jag på vatten i små flaskorna och på en av flaskorna var det vatten (trodde jag...!) kvar som jag skulle byta ut, men ack...det bara sprutade på mig och i hela köket SOCKERDRICKA OCH FY VAD DET VAR ÄKLIGT KLADDIT EFTERÅT. Hela jag var full av sockerdricka ink. håret...! Så blir det när man ska skratta med Lollo utan att man kollar innehållet på flaskan först. Anna har varit igen och hämtat massor av vinster hem med Cucci och Tindra och vi vill GRATULERA dom.

Nu får ni har det så bra

Inga kommentarer: