tisdag 15 juli 2008

Full rulle i Hasslösa...bevakning så klart!




Jari har full rulle på vittring, det är ju MIN matte som ligger ute i skogen ser du mamma?







Så har vi haft åter igen våran trevliga tisdags övning med hundarna. Idag har vi gjort en hel del och lite till...!

Vi började med patrullstig med vind och ljud för samtliga hundarna var en av tikarna var i höglöpet så jag tyckte lite synd om hannarna för att hanhunds ägare tyckte att denna tiken ska gå först för att hennes hannarna skulle får lite extra retning... och kan du tänka dig att Lollo hanterare detta så kanoon bra med sina killar. Det var tufft, men "kriget" väntar ju inte att tikarna ska löpa färdigt. Mycket bra gjort av dig Lollo.
Det märks väl att alla kan vara figuranter nu och att allt går runt så fint med en enorm samman hållning. Det är roligt att det är ju så många olika raser hos oss och olika ålder. Valparna är nu
6 månader och jag tycker att dom fungerar alldeles utmärkt. Alla hundarna har jobbat intensivt och tagit figuranterna.
Efter patrullstigen grillade vi som vanligt och gick genom slutprovet. Sedan fick vi lite publik också i början som var nyfikna över bevakningen. Dessutom kom Elenor med sin man dit och det blev riktigt roligt. Hon är sjukvårds ansv. hos oss. En riktigt skatt att ha. Hon älskar djur och är alltid så himla rolig.
Efter fikat så blev det riktig lång fast bevakning var det inte hände nåt på jätte länge och sedan tog jag och Per dom på båda håll. Det var skoj att ser hundarnas reaktionerna, två fienden som kommer mot dom bakifrån och framifrån. Men dom var ju jätte duktiga även där.

Så körde vi lydnad och även valparna var jätte duktiga. Så vi har hunnit en hel del idag.

NU PLANERAR VI VÅRAN NATT ÖVNING, det kommer vi att ha nu på måndag med start kl.15.00.
Där kommer även våran sjukvårds ansvariga att delta och även hennes man som är sjukgymnast. Han kommer att gå genom med oss massage och strechning mm och Elenor kommer att gå genom lite av sjukvården både med oss och även för hundarna. Det ska blir spännande.
Vi kommer att ha natt fastbevakning och även natt patrullstig. Lite lydnad och även spår.
När det gäller maten så vill vi ha en gemensam mat för oss alla så ni måste meddela mig vilka som ska delta så vi kan diskutera om frukost maten och om övriga maten! Allt det här till självkostnadspris.

Nu är jag trött och vill gå och lägga mig så meddela mig ni alla som vill delta......!
Ha det så gott och natti natti!




lydnadstest inför kommande certprov (Geran med sin matte)
lydnadstest inför kommande certprov (Jari med sin matte)
lydnadstest inför kommande certprov (dhiva med sin matte)
Här befinner sig våran "fiende"


Ooj! Nira har visst hittat nått
Per startar Nira inför patrulleringen.
här sitter vi och pratar,och jag håller tal.
Lollo...! Geran har fått vittring

en av våra maskotar
Anna tro sig hittat nått? helt rätt....
Into på hugget

kanske blivande hundförare?hemvärnet kanske!


Inga kommentarer: