torsdag 11 februari 2010

Vilken vecka!

















Ojdå, det var visst torsdag redan. Denna veckan har ju bara stuckit iväg med super fart!

Vi har städat, målat, tränat, och jagat bollfan! Fullt upp hela veckan. Vi började med Chrilles gäststuga och plockade undan hans grejerna och städade där efter. Sedan var det dags att börja spackla väggarna och måla taket, sedan alla listorna. Nu är det bara tapetsering kvar och nya mattor. Sedan är det klart.

Hundarna har ju jagat varandra under tiden och haft jätte roligt. Det är som sagt mycket snö och så fick jag höra av Ingegerd att det ska komma ytterligare 30 cm till. PUHHHHHHH...nu räcker det!

----------

Igår var vi på innebandyt med kompaniet igen och det var 14 deltagare där. Riktigt, riktigt roligt och många nya ansikten där. Att det ska vara så skoj att jaga denna hemska vita bollen kan jag ju inte begripa, men tiden bara försvinner. Härligt med HV-gänget som vanligt!

Ute i solen kände man värmen i kinderna från solen, fast det var jätte kallt. Imorse hade vi -20 grader kallt och mitt på dan -7 grader och solsken. Denna vintern vill inte riktigt ge sig heller fast vi alla önskar det så högt!

-----------

Nu på lördag, så är det tjänstehundsträning med Gert för hundförarna och Bubblis ska delta där. Jag i min tur åker till ridhuset och kör lydnad!

Ha det så gott alla!

En varm tanke vill jag sända till dödade Afghanistan soldaterna och till deras anhöriga! Tänk vad orättvis är denna värden!

Inga kommentarer: