söndag 14 februari 2010

ALLA HJÄRTANS DAG och Bacteroides W-kull fyller 3 år!





Så har denna dagen blivit kväll! Tidigt på morgonen väckte jag upp barna här hemma för att hjälpa till med Bubblans flytt. Konstigt, det var ingen som knällde!

Hela dagen har vi packat, burit, monterat ner och upp möbler, haft besök av Ingegerd och Mats samt Rocko och kört fram och tillbaka ex ental gånger!

Det har varit jätte fint ute men kallt, så är det, våren vill inte komma än. SUCK!

Hundarna har ju varit mer eller mindre galna igen i snön. Kul att dom kan uppehålla sig själva.

Igår var Bubbla med Cairo och Qwerro på en bevakningsträning medan vi var 20 tal på ridhuset och körde järnet där med alla hundarna (30). Riktigt kul att så många kommer. Nira har ju fått vara den elaka tanten för dom busiga hundarna och jag är riktigt stolt över henne. Att på kommando få henne att krypa runt andra hundarna som i vissa fall har gjort utfall mot andra, vågar ju inte göra nåt mot Nira (inte ens titta på henne). Hon satte sig till och med på en rottishane och han visste inte hur man ska beter sig i den situationen. Att Nira är stark på sånna situationerna är guld värd. Det var 5 hundar som fick känna på Niras blick och styrka igår. På platsliggning gick jag bakom och framförhundarna med Nira samt slalom runt alla ekipage. Att studera hundarna på dessa ögonblick är ju helt fantastisk. Nira lägger sig på kommando överallt och bryr sig inte om dom andra hundarna. Hon vill vara mig till lags. Dessa övningar hjälper ju många som har problem med sina hundar.

För övrigt så körde vi mycket grupplydnad och det gick ju kanoon bra för alla.

-----------

Idag fyller Niras första kull 3-år. JÄTTE GRATTIS TILL ER ALLA!

-----------

JAG VILL TACKA ER ALLA SOM HAR SKICKAT, RINGT OCH SKRIVIT GRATTISAR! Jag är ju bara +27 för evigt (skratt)!

Hoppas Ni alla har haft en härlig ALLA HJÄRTANS DAG!

Nu är det ju sportlov och ...........

Inga kommentarer: