lördag 13 februari 2010

REKRYTERING I Hawaji!

Visst låter det härligt? Varmt, gott, svettigt, sol, badstränder, god sällskap och härligt liv!

Jag och Jessica gav det här förslaget till våran Kompanichef, för att både hon och jag ställer upp frivilligt till det. Här hemma har vi bara kallt och fryset!

Men vad gjorde han då....skrattade åt oss och erbjud Tysklands resa i Maj. Lite snålt tyckte vi två....! Det är ju ingen skillnad med Tyskland och Sverige mer än språket!

Jodå, vi får väl acceptera det då!

Nu har vi som sagt härjat hos Chrille hela veckan och gjort iordning gäststugan. Nästan klart. Tapeterna är halvvägs uppe och Bubblis jätte nöjd!

Igår så var jag i skogen med Robin över två timmar. Vilken härlig kille, jag gillar honom. Han sprang där med hundarna i djup snö och knällde inget, tvärtom tyckte han att det var så skönt där istället. Att komma hem från Teneriffa och börja lek i skogen med hundarna dagen efter, är ju starkt gjort. Men det var han som ville och jag håkade på. Det var en riktig skön eftermiddag. Först i skogen och sedan gick vi i det djupa snön på ängarna. Det kändes...! Nu idag ska han iväg till AK4 utbildning. Hoppas du får det skönt där i kylan! Och jätte tack för gårdagens promenad!

Flickorna är på väg till en tjänstehundsträning med hundförarfolket och jag ska iväg till IPO gänget.

Jag återkommer lite senare
Ha det så gott

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en suuuperdag! O tack för din vilja och kunskap! Kram Kicki

Nira skriver sa...

Tack själva. Det är ju ni själva, som får göra jobbet....
Kram Tuija