söndag 21 februari 2010

FAST I SNÖN...HUNDARNA HAR BADAT I SNÖN!







Igår var det ingen rolig dag. Chrille och Bubblis var insnöade och jag kunde tar mig dit till slut bakom en traktor. Lämnade lite mat och åkte rätt så fort därifrån. Det var nog närmare en meter snö på vägen så det var omöjligt att tar sig därifrån.

men Chrille och Bubbla lyssnade inte på mig när jag åkte därifrån, utan väntade för länge med resultat att DOM KÖRDE FAST i snödrivorna. En hel timme grävde dom fram bilen i det hårda vinden och i kylan (-18 grader) och i vinden minst -25 grader. Vad dom frös efteråt.

Likaså idag, insnöade till tusen. Jag var ute med hundarna och snö upp i jackan. Hundarna hade jätte svårt att tar sig framåt. Cairo mer eller mindre simmade i snön! Nu är det åter igen -20 grader kallt ute! Vilken vinter!

2 kommentarer:

Kicki sa...

Ja,snö har vi gott om! Men fick ju en extra ledig dag! det satt ju fint! Kram!

Nira skriver sa...

Vad skönt för dig! Hoppas vi ses snart!
<kram Tuija