fredag 6 november 2009

SJUKA UNGAR...INGENTING BLIR GJORT NU!

Så var det dags med alla dessa sjukdomar (förkyllningar, svininfluessa mm). Tråkigt! På P4 blev allt inställt pga sjukdomarna. Bubbla skulle också åkt iväg men hon ligger med feber, halsont och röstlös (...hm hon är väldigt tyst idag) men det kommer ju mera tillfälligheter.

Så nu har det inte blivit så mycket hund aktiviteter utan att ta hand om dom sjuka istället. men sytt gardiner har jag gjort och den goda fenen Sabina var här hemma och tvättade min matta (..hon har fått arbete) och jag lovar att det blev kanoon rent med denna dunder maskinen som inte är så jätte billig men effektiv. Det var h....te vad mycket sand och skit hon sög upp med sin maskin från mattan och sängen. Vidrigt! Tack Sabina, nu är det Julstädat (iaf lite).

I onsdags var vi på innebandy igen och jag gjorde ett tappert försök att spela, men denna förbaskade armen vill bara inte lyda mig...men jag försökte.

För övrigt så håller jag på med nästa läger och deltagar antalet är lika högt som sist och mer vill börja med oss. Vad roligt att detta har blivit så populärt. Hos vissa av våran deltagare har det kommit lite tråkiga nyheter fram med deras hundarnas röntgen resultat men vi får göra det bästa av det hela trots allt. Jag lider med dom för jag har också haft en hund med E höfter med kraftiga pålågringar. Det är hemskt!

Har jag räknat rätt så är vi 26 som ska vara med och på licensläsning är det hittils 20 tal anmälda. Sedan närmar sig tomteparaden. Så någon ledig helg finns inte på sikte än. Så våran helgerna är rätt så spännande helger. Nu på söndag ska vi träna lydnad med alla hundarna.

Ha nu det så gott alla och vi träffas på söndag!

Lite helg läsning hittar ni på Bubblans Blogg med Qwerro
http://qwerro.blogspot.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

halloj! vilken tid ska vi träna imorn?

kram kicki

Nira skriver sa...

Mellan 12-15.oo!!!!!!!!!!!
Jag har bil imorgon så jag kommer med bilen...
Vad kul att träffas igen