fredag 13 november 2009

MINA UNDERBARA BARN!





MISCHALANDS QWERRO
ERANTHIS CAIRO

CAIRO OCH QWERRO

CAIRO OCH QWERRO

VISST ÄR VI SÖTA eller....? QWERRO OCH CAIRO

Det finns inga ord att kunna förklara hur lycklig mamma jag är. Dessa barn är alltid ett steg före mig överallt!

Att kunna ha tex en bil i dags läge är ju inte det enklaste om man inte ha en fet plånbok...och det har inte jag! Som vi alla har märk, så har det blivit kallare och kallare ute hela tiden och vinter närmar sig. Samtidigt blir det ju olika utgifter med bilen också. Den ska ha service och kollas allt samt nya däck plus mycket annat.

Hade här i veckan lite stressigt en dag och samma dag stressade mina barn också mig att dom måste ha bilen för att dom ska greja med det....huh...jag gör mitt bästa och försöker skynda mig i någonlunda i tid. Bilen in i verkstaden och där står både Bubblis och Christian start klara att ta hand om bilen.

Jag fick åka hem pga rygg smärtan och efter några timmar kommer det ett telefonsamtal att "du har fått din Julklapp lite tidigare", vad då för julklapp undrade jag...? Du har fått helt nya däck till bilen från mig (Bubblis). Min reaktion varvare mellan glädje och förbannelse...! Vi ska ju inte köpa några Julklappar alls och varför lägga sina egna spårpengar och så mycket till min bil...Jag sade till henne att "det är tur att du inte är nära mig nu" och svaret blev "det visste jag, därför ringde jag istället och så skrattade hon. Vilka barn man har! Christian sköter bilen med Michael så denna ska alltid fungera. KAN MAN SOM MOR HAR DET BÄTTRE...? JAG TROR INTE DET! JAG ÄLSKAR ER SÅ MYCKET!

Vissa dagar när man kommer hem så har dom städat överallt (Fia och Michael) samt bakat bullar och annat gott...Jag kan inte ha det bättre!

Jag hoppas att ni alla andra föräldrar har det lika bra med era barn, mina är helt FANTASTISKA!

------------

Idag skulle jag spårat med hundarna men tiden räckte tyvärr inte till. Det blev 7 kilometers promenad, springande till studiefrämjandet, tvätta Qwerro och torka honom och baka bröd. Sedan var det blecksvart ute och halvtokiga älgar som jagar folk med sina kalvar. Så man kan tyvärr inte gå överallt här nu.

Imorgon ska jag åka med Peter till Enköping. Hoppas bara att det inte ska vara dåligt väder, fast sist åkte han och jag 96 mil i kokhet bil utan ac och utetemperaturen var +32C...Det var rena h...tet att sitta i bilen så vi ska nog klara av denna resan också fast i kylan...eller?

På söndag ska vi träna lydnad igen på klubben...Hoppas att det kommer lika många dit igen som sist!

Ha en skön helg!

Inga kommentarer: