fredag 12 juni 2009

UNGDOMSLÄGRET; FULUFJÄLLEN OCH MARMA närmar sig.... samt FIA GÅR UT FRÅN NIAN, GRATTIS!

Spänningen stiger...

Jag var häromdan på mötet ang. Fulufjällen. Tänk vad kul dom kommer att ha där med sina ledare. Få se och leta fram olika slags kulturella minnen och otroligt gammal träd samt en viss fågel, kolla på vattenfallet, vandra i naturstigarna, laga sin egen mat, bo i tält, lära sig att läsa karta, samarbeta, lära sig kompass och mycket, mycket mer. Jag är verkligen avunsjuk på dig Fia för att du få vara en av dessa ungdomar som vågade åka med till det stora äventyret. En vecka där och en timme hemma mellan varverna och raka vägen till nästa läger.

Marma (tjänstehundläger) blir det direkt efter Fulufjällen. Det kommer att blir tufft, men jätte roligt. Jari, Rebecca och Fia kommer att vara bra trötta efteråt men med otroliga minnen kvar från denna sommaren samt dom kommer att få lära massor. Det är jätte skönt att försvaret arangerar ihop med brukshundklubben olika aktiviteter för ungdomarna utan att det kostar massor. Det ska bli jätte kul att följa dom här två lägren.

-------------

För min del så var jag ute och cyklade med vackra Qwerro igår åter igen efter ramlandet med cykel och det gick bra. Han travade som den bästa "travhästen" och tyckte nog att det var kul. Så nu får det blir både cykel, bad och kondiotiosträning både för honom och mig. Visst var jag lite skraj när jag satte mig på cykel men sen var det ingen fara. Ont i kroppen har jag fortfarande men är bättre.

Studentfest har det också varit för Robin och det är bara att gratulera honom till ett liv utan skola. GRATTIS ROBIN, du vet vad som väntar på dig....gröna kläder...! hahaa

HA DET SÅ GOTT ALLA

OCH JÄTTE GRATTIS TILL FIA SOM SLUTAR IDAG NIAN!!!!!!!!!!!!!!!!!
jag är jätte stolt över dig!

Inga kommentarer: