tisdag 9 juni 2009

hmmmm...KLANT ARSLE...det brukar jag säga till alla när man klantar till det...!

Ja, det där fick jag bittert äta upp igår....

Jag skulle vara jätte duktig och ville cykla med hundarna. Det gjorde jag faktiskt. Jätte nöjd över mig själv när jag hade cyklat 2 mil i sammanlagt med olika hundar och sen skulle jag ta lilla vilde Jari på turen. Spring i bena hade han som vanligt och full fart. En kilometer hemifrån upptäckte han plötsligt en liten skogsdynga och pang...fin som han är, så kan han inte skita på vägen utan långt ut i skogen ska man göra det. Visst, det är ju jätte bra MEN...han glömde av MIG...! Vad hände sedan då...det kan ni nog gissa ER fram till... Ett ryck, över trottoarkanten som var både hög och vass och JAG FLÖG. Landade mitt i trottoarkanten med hela min kropp och jag lovar att det gjorde sk.... ont. Jari sprang glatt till skogen och sket medan jag försökte samla mig upp och det gick inte, det snurrade till i huvudet och jag kände mig svimmig och fick sitta där en kvart med smärtorna i bröstkorgen, axeln och höften. Blodet sprutade från tummen men övrigt inga skrapsår så. Jari kom till mig och skämdes fast jag inte hade sagt nåt till honom men han kanske kände på sig att han hade gjort fel...inte vet jag...! Till slut hade jag samlat ihop mig och kunde ta mig tillbaka hem och sen började jag att frysa. Jag frös som en liten idiot och fick ställa mig med min onda kropp i jätte varm dusch och sedan lite smärtlindring och sova.

Jag fortsatte att vara svimfärdig och det smärtade fortfarande i kroppen och hade jätte ont. Jag trotsade alla och körde till Kinnekulle men var tvungen att erkänna att det få blir akutmottagning istället. Där fick jag vänta en stund och sedan röntgades hela vänster sida, men trots den hårda smällen, så blev det bara mjukskador och inget var brytet. Ibland har man ju tur i oturen. Nu få jag försöka vårda min kropp och ta nya tag igen. Så här kan det gå... MEN TROTS ALLT SÅ ÄLSKAR JAG DESSA DJUR FAST IBLAND FÅ MAN RÄTT SÅ ONT I KROPPEN......

HÅLL TILL GODO och var inte LIKA KLANTIG som jag var! DET GÖR BARA SÅ FÖRBANNAT ONT.

Så det blev inga gröna kläder på mig igår.........

HA DET SÅ GOTT

Inga kommentarer: